menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Stengel met jonge plantjes en worteltjes aan uiteinde van ieder blad. Wie herkent deze

Ga naar meest recente reactie

peppi

Peppi

Beste mensen,

Ik zoek opheldering over deze plant die ik 2 jaar geleden van een vriendin kreeg.
De kleine 'stekjes' met worteltjes aan ieder uiteinde van het blad kreeg ik in een zakje mee. Ze heeft vrienden die reizen dus het zou wel een oerwoudplant kunnen zijn. Zo gedraagt deze zich iig wel! Zie foto. Zoals je ziet vallen de stengels op de foto om en zijn 2 meter.

Ik ga nu dus op nieuw stekken in een diepere bak. Hopelijk hebben ze dan meer houvast. Wel is het zo dat de stengels ondanks hun lengte, heel weinig wortel hadden zowel niet in de breedte als in de diepte (!) Ik denk wel dat het een succulent is vanwege de wasachtige huid en vorm van het blad.

Hopelijk kan iemand uit de voeten met deze aanwijzingen, we zouden erg blij zijn als iemand weet wat dit is,

Een groene groet

C&S Identificatie

dinsdag 1 mei 2012 - 20:46
peppi

Peppi

Een detail... met groet Peppi

C&S Identificatie

dinsdag 1 mei 2012 - 20:48
peppi
dinsdag 1 mei 2012 - 21:01
Pieter

Pieter

Hoi Peppi,
Ik vermoed dat dit een Kalanchoe tubiflora is, een woekeraar overal waar het in het wild groeit.
dinsdag 1 mei 2012 - 21:45
peppi

Peppi

Dag Pieter,

Ik heb een sterk vermoeden dat je gelijk hebt, En zo te zien bloeien ze ook prachtig! We hebben ze nog niet in bloei gehad, een nieuwe uitdaging dus. Maar de plant doet tot nu toe goed dienst als raamdecoratie en 'vitrage' Heel erg bedankt voor je reacties

Een groene groet

Peppi
dinsdag 1 mei 2012 - 23:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon