menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aarbeiendief

Ga naar meest recente reactie

anneke

Anneke

Ik heb drie aarbeienplantjes staan onder zo een plastiek tunneltje ze groeien goed en er waren al twee aardbeien aan ik wilde ze plukken maar ze waren mooi rond gegeten van wie is een raadsel alle szit mooi onder plastiek er zitten zelfs potjes met gist voor de slakken in de grond.
Wat zou het eventueel nog kunnen zijn. Er zitten wel veel padden in onze tuin ma denk niet dat dit hun lievelingseten zou zijn.

Anneke
zondag 20 mei 2007 - 04:29
phili

Phili

Hoi anneke,
bij mij hetzelfde en ik verdenk de mieren ervan dat ze m'n aardbeitjes oppeuzelen maar wie een andere dief verdenkt dan hoor ik dat graag.
groetjes catootje
zondag 20 mei 2007 - 04:50
anneke

Anneke

hoi catootje ik had daar nog niet aan gedacht ik zet er een mierendoosje naast dan we zien wel
zondag 20 mei 2007 - 04:56
Ericb

Ericb

als het mooie ronde gaten zijn dan is er volgens mij maar 1 soort dader : slakken.
Padden zeker niet, integendeel die maken juist jacht op slakken.
zondag 20 mei 2007 - 05:13
anneke

Anneke

Ercb het zijn geen ronde gaten alles is mooi rond het steeltje gegeten
zondag 20 mei 2007 - 05:15
Ericb

Ericb

Mieren zijn het volgens mij niet. Die lusten dit wel, maar dan zou je dit toch moeten opmerken - ergens een nest in de buurt ? Ben je er zeker van dat er geen vogels (merels of spreeuwen) aan kunnen. Die lusten dat ook heel erg en meestal laten die niet veel over voor anderen wanneer ze de kans krijgen ...
zondag 20 mei 2007 - 05:22
anneke

Anneke

Eigenlijk ben ikd at wel zeker ja want er is constant een plastiek over k'versta het ook niet
zondag 20 mei 2007 - 05:32
Ericb

Ericb

Dan gok ik tock maar op slakken...
Misshien eens snachts een kijkje gaan nemen...
zondag 20 mei 2007 - 05:36
anneke

Anneke

t'kan bijna niet anders dan dat zijn.Mss moet ik toch slakkenkorrels leggen ipv dat potje water met gist.
bedankt
zondag 20 mei 2007 - 05:40
Bowie

Bowie

Ga 's avonds laat eens kijken met een zaklamp, je zal dan wel slakken ontdekken.

Ik had sla staan onder een plastiek tunnel en daar wordt ook af en toe van gegeten. Slakken komen volgens mij overal.
zondag 20 mei 2007 - 19:58
phili

Phili

Hoi,
Vannavond dus gaan kijken met een lampje,wist dus echt niet dat slakken aardbeien lusten, maar ik zie eigenlijk geen slijmsporen.
Slakken lusten ook heel graag bier, van dat gist had ik nog niet gehoord, helpt dat ook?
Mierendoosjes zou ik niet wegzetten, dat gif blijft denk ik aan de miertjes hangen en dan komt het ook weer op je aardbeien of is dat weer vergezocht?
groetjes catootje
maandag 21 mei 2007 - 01:40
chacri_cv

Chacri_cv

Ik heb ook dat probleem en bij mij staat het vast het zijn pissebedden( vette varkens) wie kan mij helpen dit te voorkomen
maandag 21 mei 2007 - 18:38
Anke

Anke

Hier hetzelfde: ik heb net mijn eerste portie aardbeien geplukt maar verschillende aardbeien hebben mooie beschaafde gaatjes. Ik zag hier en daar wel een mier, dus ik denk dat zij de boosdoeners zijn... Wat doe je daartegen? Ik heb wel zeer krachtig mierengif maar dat lijkt me maar niks bij de aardbeien, dat is enkel voor binnen en bij de buitendeuren.
Hmm, allemaal hetzelfde probleem maar met een andere oorzaak blijkbaar!
Groetjes, Anke
maandag 21 mei 2007 - 20:18
anneke

Anneke

Catootje
Van mijn mieren ben ik vanaf maar nu heb ik gezien dat er een heleboel pissebedden zitten ook weet jij al raad met dit?
Groeten anneke
woensdag 23 mei 2007 - 23:54
agnesv

Agnesv

Anneke , zet er eens een muisenvalletje bij dit jaar verdwijnen mijn aardbeien ook, wist eerst ook niet wij of wat er mee verdween maar heb onder tussen al 5 muizen gevangen
mvg Agnesv
donderdag 24 mei 2007 - 12:23
martinev

Martinev

Onze aardbeien vertonen dit jaar ook zo van die 'mooie' ronde gaatjes. Sommige aardbeien zien er bijna uit als lampionnetjes.... Ik kan me niet voorstellen dat de daders hier slakken zijn want die zitten hier bijna niet, zelfs niet op de sla. Bij het plukken van de aardbeien heb ik wel al meermaals gezien dat er in de ronde gaatjes zowel mieren als pissebedden zitten. Ik laat die 'aangevreten' aardbeien meestal hangen omdat ik ondervonden heb dat, als ik ze er laat aanhangen, de beestjes eerst daar nog verder aan eten en pas daarna een nieuw exemplaar uitkiezen. Ik weet ook niet wat we tegen die mieren en pissebedden kunnen doen, 't is in elk geval niet leuk dat onze aardbeien worden opgegeten door de beestjes....
zondag 27 mei 2007 - 21:26
PIRREWIET

Tekst aangepast

PIRREWIET

dag allemaal

ik heb er ook last van dat mijn aardbeien worden opgegeten .
vogels kunnen het niet zijn omdat ik er een net heb over gespannen .
muizen??? of slakken??? er waren er verschillende tot aan het kroontje toe opgegeten.
ik zal er muizevalletjes bijzetten en hopen dat ik de dief kan pakken en hopen dat er voor ons nog wat over hou.

groetjes pirrewiet

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 27 mei 2007 - 23:40
Bets

Bets

Catootje
Van mijn mieren ben ik vanaf maar nu heb ik gezien dat er een heleboel pissebedden zitten ook weet jij al raad met dit?
Groeten anneke


Jullie hoeven echt niet langer te zoeken of te gaan kijken ,,,het zijn de piessebedden die die mooie ronde gaatjes maken ,,echte viezerikken ,,en het is daar dan NAT,,ik heb me daar een Bed met aardbeien,,,weet je wat ik er tegen doe onder de trosjes een stuk Krant leggen dan is het wat droger,,en na een bui regen ja eigenlijk een verse krant.
maandag 11 juni 2007 - 05:39
an

An

helpt dat wel want ik heb er ook verschrikkelijk veel last van,
het lijken op kleine lange duizend pootjes ze zijn ongeveer een halve cm lang.
want bij mij zitten er vaak nog beestjes op aan die aan gevreten zijn en ik heb aardbeien met ronde gaatjes
worden die aardbeien niet zwart van dat inkt op de krant
wie heeft er nog meer tips
gr an

het is verschrikkelijk ik gooi meer aardbeien weg dan eten ,mijn kinderen willen ze al niet meer uit de tuin alleen uit de winkel graag hulp voor ons met tips voor deze ongedierte op de aardbeien.

of wit a vier papier.

donderdag 14 juni 2007 - 01:31
Bets

Bets

Ja wat vervelend he ,,ik heb er bladen van de Margriet onder liggen daar zit bijna geen inkt in,,,maar heb wel door dat het brutale Beesjes zijn hoor,, en ja het zijn echt die Piessebedden hoor,,kan het best begrijpen van je kinderen maar heel goed even MET het steeltje eraan in het water liggen,, en je heeft er geen pissebet meer in hoor,,Dat is mijn enige advies ,,en hoop dat er nog meer komen,,,Groetjes Bets.

[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 14 juni 2007 - 02:42
krissie

Krissie

Hallo,
ik heb zojuist alle antwoorden gelezen over de mogelijke daders van de aardbeivernielers.
Ik ga er aan het lijstje nog eentje toevoegen , bij mij zijn de wespen de daders

groetjes , Krissie
woensdag 25 juli 2007 - 13:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon