menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien Howea forsteriana

Rudolfke

Rudolfke

Hallo allemaal,

Onze Kentia palm doet het enorm goed, hij groeit zeer snel en goed. Ondanks dat zijn sommige punten wel een klein beetje donker gekleurd, kan dit kwaad?
Maar ik vroeg mij vooral af of het moet gesnoeid worden? Of mag ik het gewoon laten doen zoals het bezig is?
Als het wel moet gesnoeid worden, hoe doe je dit dan, en wanneer en hoe dikwijls?

Dank u
zondag 1 februari 2009 - 12:13
lentemode

Lentemode

Vooreerst hartelijk welkom op dit leuke tuinforum:
[afbeelding verwijderd niet-https]



Ik vond het eerder een rare vraag. Is de Kentiapalm niet op zijn mooist met zijn grote overhangende sierlijke verentakken ?
Gun hem een open plaats in het interieur !
Hij wordt tot 2 m hoog en 1.5 m breed. Dus hij heeft wel wat plaats nodig...
Weg met 'verstoffing' ! Ik zet hem 's zomers regelmatig in een zacht regenbuitje.
's Avonds wordt hij altijd terug binnengehaald want hij houdt niet van temperaturen onder de 13°.
Let je ook op het licht ?
Zet hem in de halfschaduw, zeker géén direct zonlicht...
Af en toe bijmesten, niet in de winter.
Regelmatig verpotten, minimaal eens in de twee jaar.

Groetjes,
Mia
zondag 1 februari 2009 - 14:32
alloo

Alloo

Naar mijn mening kan men een Howea niet snoeien ,zelf geen enkele palm.Men kan de onderste bladeren wat wegknippen tot tegen de stam,maar zeker de groeispeer niet afknippen,want dan is het ermee gedaan.

groetjes Alfons
zondag 1 februari 2009 - 17:44
Rudolfke

Rudolfke

Okee, is heel goed dat ik dat weet. Er zijn planten die soms moeten gesnoeid worden omdat ze anders niet goed of mooi groeien, daarom dat ik de vraag stelde. Maar ik zal hem dus gewoon laten doen, het is een schitterende plant. Hij staat in de badkamer, dus krijgt zeker geen direct zonlicht, en idd wel wat halfschaduw.
Thank you
maandag 2 februari 2009 - 15:00

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon