menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Witsteen fontein

Ga naar meest recente reactie

Fauna_

Fauna_

hallo,
ik wist niet waar ik dit moest zetten, dus zet ik het maar bij tuinaanleg .
ik zit met het volgende probleem: ik heb een fontein in witsteen, en rondom staat een haagje van buxussen.
maar mijn fontein (de pom) is stuk en de kabel van de pomp is in de voet van de fontein gevallen dus kan ik er niet meer aan doordat het gat in de kom veel te klein is om er met mijn arm in te gaan en ik kan het ook met niets anders proberen te nemen, want er kan niets in. nu zou ik willen proberen om de kom en het beeld eraf te nemen zodat ik in de voet kan. het beeld geeft niet veel problemen, maar de kom is veel te zwaar en doordat het haagje er rond staat weten we niet hoe we dit moeten aanpakken.
heeft iemand ideeën hoe we dit kunnen oplossen?

dit is een foto van de fontein.
[url=http://img376.imageshack.us/my.php?image=foto0036ko9.jpg][afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 6 juli 2008 - 16:45
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

Ik zou (spijtig voor het haagje) een stuk uit het haagje snoeien zodat je er wel aankan en als alles in orde is een nieuw plantje tussen zetten....

greetz Damy
zondag 6 juli 2008 - 18:02
Fauna_

Fauna_

ze gaat sowieso al voor de helft af, maar wanneer mag ik dit doen?
iamand zei me dat ik het na de zomer moet doen.
zondag 6 juli 2008 - 18:12
leeuwtje

Leeuwtje

Ik zou die haag best durven te snoeien hoor. Vooral omdat je nu met die fontein zit. Het kan er dan misschien wel even iets minder mooi uit zien maar dat gaat toch vanzelf weer goedkomen. En zo heel heet is het weer nu ook weer niet (hier in Nederland tenminste).

succes met je klusje! Zelf zou ik hem hier met de heftruck omhoog takelen. Maar ja, ik snap dat niet iedereen een heftruck tot zijn beschikking heeft....
zondag 13 juli 2008 - 23:23
Fauna_

Fauna_

met de heftrick zou idd werken, maar we kunnen niet in onze tuin met een heftruck... poortje is maar 90 cm breed...
maandag 14 juli 2008 - 20:02
printemps

Printemps

hallo

vraag eens aan buren
misschien werkt er iemand in de bouw en kan je even een stelling huren/lenen

mvg
an
dinsdag 15 juli 2008 - 14:50
hildavw

Hildavw

Je zou ook, als je kan wachten tot het najaar, een deel van het haagje uithalen en na de herstelling terug planten.
In volle zomer, als je al van zomer kan spreken, zou ik het niet doen.

groeten

Hilda
dinsdag 15 juli 2008 - 19:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon