menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gras zaaien of niet

Ga naar meest recente reactie

mowazee

Mowazee

Ik zit met een dilemma: mag ik nu nog gras zaaien of niet? ik zou namelijk willen dat mijn perkje vooraan proper blijft en niet binnen de kortste keren vol onkruid staat. Maar is dit een goede periode om te zaaien of ben ik te laat en wacht ik best tot september?

en wat met bodembedekkers? zelfde verhaal?

bedankt

woensdag 18 juni 2008 - 12:41
Eniavaswen

Eniavaswen

Volgens mij kan je wel nog gras zaaien, maar als het dan droog weer wordt zal je wat meer moeten sproeien.
Planten in containers kan je in principe het hele jaar door planten, maar daar geldt ook dat je bij droog weer de jonge planten meer water moet geven.
woensdag 18 juni 2008 - 15:28
Esem

Esem

De beste tijd is voojaar en of najaar maar je kan altijd wel gras zaaien als je er voor zorgt dat het niet uitdroogd.
Als er lang zonnig weer wordt voorspeld kan je best nachts sproeien zodat het goed in de grond kan trekken,als je sproeit in de zon dan verdampt er meer dan 30% van het gegeven water,waar je gazon niets aan heeft alleen de geldbeugel word er dunner van.
Gr Eddy,
woensdag 18 juni 2008 - 19:34
deHaan

DeHaan

Je kan 12 maanden per jaar gras zaaien.
Bij zeer droog weer kan het ook, het zaad gaat pas kiemen als het vochtig wordt.
Dus je hoeft niet te sproeien, het mag wel.
woensdag 18 juni 2008 - 22:16
Esem

Esem

Dehaan
dat klop niet helemaal.
Als je in de zomer in een vochtige periode je gras zaaid en het kiemt en je krijgt dan een langdurige droogte en je sproeit niet kan je het wel vergeten, het pas ontkiemde gras verdort en sterft af.
Dus het is dan zeker wel van belang dat je sproeit.

Eddy,
woensdag 18 juni 2008 - 23:19
deHaan

DeHaan

Zolang het zaad droog op/in de grond zit en niet ontkiemt, kan het rustig weken droog blijven.
Maar zodra het ontkiemt moet het gras voldoende vocht krijgen dat het blijft leven.
donderdag 19 juni 2008 - 18:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon