menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 2

Welke planten zijn dit?

Ga naar meest recente reactie

Patat

Patat

In onze tuin vinden we dit jaar opeens twee nieuwelingen terug. Allicht door de vogels of andere dieren in de tuin gebracht. Kan iemand helpen welke planten dit zijn?

Plant 1






Plant 2






Alvast bedankt.
dinsdag 5 juni 2018 - 17:59
Tuinprins

Tuinprins

1. Is een sierkers soort (Prunus). Welke soort het precies is onmogelijk te zeggen.

2. Is een es (Fraxinus excelsior). Wordt op termijn een flinke boom, ongeschikt voor een kleine tuin en ook niet echt geschikt voor in een pot.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 5 juni 2018 - 20:31
Carib

Carib

Ik zie in twee toch meer een walnoot. Formaat van het blad lijkt wat groot voor een es en ook de kleur van de nieuwe blaadjes doen mij niet aan es maar aan walnoot denken.
dinsdag 5 juni 2018 - 20:35
WiPe

WiPe

walnoot, 5- 7 deelblaadjes. Typisch voor walnoot. maar ik had me ook bijna laten vangen.
dinsdag 5 juni 2018 - 20:45
Tuinprins

Tuinprins

Ikzelf twijfelde ook maar ik koos voor de es!

Het blad van de walnoot heeft bij kneuzen een zeer typische (kruidige) geur. Dus ook zo zou je het nog kunnen controleren.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 6 juni 2018 - 06:10
Carib

Carib

Ik vind de kleine blaadjes, die je rechtsboven tussen het blad ziet zitten, altijd heel typerend voor walnoot. Die hebben een beetje rare kleur. Ik heb drie walnoot-cv's in de tuin en ergens nog een zaailing, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe het gekneusde blad ruikt. Toch eens gaan proberen.
woensdag 6 juni 2018 - 14:56
Patat

Patat

De walnoot geeft inderdaad een typische geur af. Onze buren (twee huizen verder) hebben een sierkers staan. Allicht komt het plantje van daar. Mysterie opgelost! Bedankt.
woensdag 6 juni 2018 - 18:34
Ken M

Ken M

Wist ik ook niet van de geur van het gekneusde walnoot blad.
Eventjes gaan ruiken en de geur doet me denken aan ontsmettingsmiddel voor wonden. Misschien door de aanwezigheid van jodium?

Ken
donderdag 7 juni 2018 - 01:03
dj1

Dj1

Bij het zien van foto 2 denk ik aan een vlierstruik ?
donderdag 7 juni 2018 - 07:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon