menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krentenbomen

Ga naar meest recente reactie

herbert

Herbert

Een 5-tal jaar terug hebben we 3 krenteboompjes geplant in onze tuin. De locatie is in de hoek van de tuin onder 3 zilverberken. Op deze plaats stonden voordien dennebomen.
Elk jaar komen deze boompjes mooi in blad maar na een tijdje ergens in juni beginnen de blaadjes te verschrompelen en vallen af. We hebben deze boompjes ook nog geen enkele keer zien bloeien.
Weet iemend hoe dat zou kunnen komen?
woensdag 16 september 2009 - 08:22
annis

Annis

Zouden de Berken niet teveel voeding en vocht weghouden bij de krentenboompjes. Je zou ze wat meer kunnen bemesten en goed water geven in droge periode's.
Welkom Herbert op dit geweldige forum.

groetjes
@nnis
woensdag 16 september 2009 - 08:32
zourky

Zourky

Ja het is wel zoals annis zegt water en voeding,en ook het licht als ze staan onder drie berken,zo een krenten boom ik heb mijn moeder daar altijd horen over vertellen ik heb het in feite nog nooit gezien,koopt men dat ook bij fruitboom kweker ?
groetjes Richard
donderdag 17 september 2009 - 16:26
JovanDreumel

JovanDreumel

Vooral water tekort zal een reden zijn. Bij mij bloeien ze altijd, maar staan ze zelf boven andere planten uit. 3x mooi: Bloem, vrucht en herstkleur.
donderdag 17 september 2009 - 22:04
herbert

Herbert

bedankt voor jullie prompte antwoorden, wateren is blijkbaar de boodschap.
Wat ik me ook afvroeg was of de grond eventueel niet te zuur zou kunnen zijn. Voordien stonden daar zoals reeds gezegd dennenbomen. De vraag is enkel hoe weet je zoiets en wat doe je ertegen?
vrijdag 18 september 2009 - 05:32
JovanDreumel

JovanDreumel

Effe meten met een pH meter. Ik heb er zoeen. Stuur maar een monstertje grond op.
vrijdag 18 september 2009 - 07:59
herbert

Herbert

Bedankt Jo, maar je woont me eventjes te ver. Moest je dichterbij wonen dan zou ik even langskomen en je prachtige groentetuin bewonderen, ook je website is heel interessant.
zondag 20 september 2009 - 16:59
JovanDreumel

JovanDreumel

Je kunt er een mooi uitje van maken
zondag 20 september 2009 - 17:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon