menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Streptocarpus

Ga naar meest recente reactie

DERIK

DERIK

streptocarpus bestaat uit zeer veel uiteen lopende kleuren,zijn er nog mensen die interesse hebben voor deze mooie en lange bloeier
zaterdag 7 oktober 2006 - 07:43
sundance

Sundance

streptocarpus bestaat uit zeer veel uiteen lopende kleuren,zijn er nog mensen die interesse hebben voor deze mooie en lange bloeier

Ik heb er zelf ook verscjillende, deze zomer heb ik geprobeerd ze te vermeerderen via bladstek, wat gelukt is.
Vind het ook zeer mooie planten, staan bij mij ook nog buiten.


Groetjes,

Stella
zaterdag 7 oktober 2006 - 08:45
DERIK

DERIK

maar ze staan wel uit de zon hoop ik ofwel is het streptocarpus saxorum met blauwe bloempjes dit is de enige soort die buiten kan denk ik ;het is voor mij de eerste keer dat ik probeer om ze te vermeerderen ik bezit een tiental kleuren en heb ook nog zaad besteld in Engeland om te proberen
mvg derik
zaterdag 7 oktober 2006 - 12:29
lisa

Lisa

derik-ik vind het heel mooie heb ze zelfs in roze -lijkt me wel leuk ze in andere kleuren te heben
graag ruil ik met je
groeten
lisa
zaterdag 7 oktober 2006 - 13:02
corrielat

Corrielat

kunnen jullie fotoos tonen? ik ken dit plantje niet
zaterdag 7 oktober 2006 - 13:45
lisa

Lisa

ik heb geen foto van corrielat

lisa
zaterdag 7 oktober 2006 - 14:12
sundance

Sundance

ik heb geen foto van corrielat

lisa


Lisa jij hebt ook alle bloemen?

Groetjes,

Stella
zaterdag 7 oktober 2006 - 16:23
sundance

Sundance

maar ze staan wel uit de zon hoop ik ofwel is het streptocarpus saxorum met blauwe bloempjes dit is de enige soort die buiten kan denk ik ;het is voor mij de eerste keer dat ik probeer om ze te vermeerderen ik bezit een tiental kleuren en heb ook nog zaad besteld in Engeland om te proberen
mvg derik


Ze staan inderdaad in de schaduw en bloeien nog steeds, die ik binnen heb staan, hebben minder bloemen.

Groetjes,

Stella
zaterdag 7 oktober 2006 - 16:27
lisa

Lisa

nee stella ik heb niet alle bloemen --wel veele mooie
groetjes
lisa
zaterdag 7 oktober 2006 - 17:37
Fons

Fons

Voor foto, zie foto exotische planten bij 6 vind ge een paar foto´s van streptocarpus.

Groetjes Fons.
zaterdag 7 oktober 2006 - 17:38
streptocar

Streptocar

Voor foto, zie foto exotische planten bij 6 vind ge een paar foto´s van streptocarpus.

Groetjes Fons.


Beste,

Ik ben nieuw in deze groep.reeds een drietal jaar bezig met Streptocarpus planten.
Bezit 47 kleur strepto's, plus een 20 tal nieuwe zaailingen van vorig jaar waarvan ik de naam niet ken en ook niet vind.
Ik wil ruilen met kleuren die ik nog niet heb.
Zie ook mijn Blog http://blog.seniorennet.be/streptocar


woensdag 1 november 2006 - 00:06
streptocar

Streptocar

Voor foto, zie foto exotische planten bij 6 vind ge een paar foto´s van streptocarpus.

Groetjes Fons.
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 1 november 2006 - 00:11
Bowie

Bowie

Streptocar, u heeft daar een aantal zeer mooie foto's staan op uw blog. Mooie planten, ik wist niet dat die zolang doorbloeien.
woensdag 1 november 2006 - 07:44
streptocar

Streptocar

maar ze staan wel uit de zon hoop ik ofwel is het streptocarpus saxorum met blauwe bloempjes dit is de enige soort die buiten kan denk ik ;het is voor mij de eerste keer dat ik probeer om ze te vermeerderen ik bezit een tiental kleuren en heb ook nog zaad besteld in Engeland om te proberen
mvg derik


Beste wil eens de plantnamen doorsturen,misschien kunnen wij ruilen, ook bladeren kunnen geruild.
Ik ben woonachtig in Brugge, hoppelijk niet te ver uit de buurt.
Bij de s. saxorum is er een hangvorm en een staande vorm. Het is wel best dat nu die planten van buiten naar de huiskamer verhuizen want met die regen en hagel zal hen zeker geen deugd doen.
Men kan op deze manier de bloei toch nog iets verlengen.
woensdag 1 november 2006 - 18:37
koen

Koen

Hallo


Waar kan men zaad van de streptocarpus verkrijgen?
Kunnen alle streptocarpussen via bladeren vermeerderd worden?



Groeten, Koen
woensdag 1 november 2006 - 19:29
streptocar

Streptocar

Hallo


Waar kan men zaad van de streptocarpus verkrijgen?
Kunnen alle streptocarpussen via bladeren vermeerderd worden?



Groeten, Koen


Hei Koen,

Men vind zaad van strepto's bij Vreekens zaden NL, bij Dibleys nursery in Wales GB er ook nog een kwekerij in Sutton GB.
Bij Vreekens is er een vlotte afhandeling met betalings n° in Belgie.

Ja alle strepto's kunnen langs blad vermeerderd, maar men moet geduld hebben want het kan langer dan 2 maand duren eer men de eerste tekenen ziet van nieuwe plantjes.
Enkel met s.saxorum geen goede ervaring, bladjes verrotten, beter met gewoon takje afbreken onder bladoog blaadjes eraf en in stekaarde en geduldig afwachten.
Een goeie raad met strepto's moet men een geduldig mens zijn en men word dubbel beloond.

Groet, Rik.


woensdag 1 november 2006 - 22:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon