menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Petunia

Ga naar meest recente reactie

spinty

Spinty

weet iemand een kweker die de lichtblauwe petunia verkoopt
het liefst in de donkere kleur
is er iemand die deze petunia heeft staan om zaad mee te ruilen voor volgend seizoen?
groetjes
mat
:0246
: [afbeelding verwijderd niet-https][afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 28 mei 2008 - 20:39
Rita1960

Rita1960

Hallo Mat,

bedoel je de kleur zoals op je foto rechts?? of bedoel je een nog donkerder kleur blauw??

groetjes,

Rita
zaterdag 31 mei 2008 - 08:52
spinty

Tekst aangepast

Spinty

Rita, het liefste zou ik de zo donker mogelijke hebben maar de andere is ook goed
het is voor mijn schoonvader van 85 en die man geniet dagelijks van zijn tuin
hier hebben we al alle planten of tuincentra's afgelopen en niets gevonden

het zou leuk zijn om hem met Vaderdag te verassen met zijn lievelings petunia

groetjes
Mat


p.s wil je a.u.b je woonplaats vermelden
zaterdag 31 mei 2008 - 09:33
Rita1960

Rita1960

Hallo Mat,

Helaas moet ik je teleurstellen. Ik dacht dat ik onder mijn petunia's deze kleur ook had, heb mij echter schromelijk vergist Heb wel een blauwe maar die is gemeleerd in de bloem en in deze plant is de kleur veranderlijk, komt de bloem uit is 't ie blauw en langzaam verkleurd die naar lichtblauw.
Ik kan hier (als het lukt en als je het wilt) wel zaden van afhalen, maar daar heb je dit jaar niets meer aan)
'k wil deze week nog wel voor je kijken op de markt in Groningen of er nog zaden te krijgen zijn van deze kleurslag.
Ik woon in Drenthe, dus een plant op komen halen wordt vermoedelijk te gek voor je. Vind je dit geen probleem, mail dan even terug, want als ik dan hier deze blauwe kleur tegenkom neem ik hem voor je mee.

Groetjes,

Rita

zondag 1 juni 2008 - 08:47
spinty

Spinty

Rita, is het mogelijk om een foto te sturen dat mag ook naar mij privé ([email protected])
naar Drenthe komen van net over de grens bij Maastricht is wat ver voor een petunia
ondanks dat mijn schoonvader dat waard is
waarschijnlijk ga ik in op je aanbod van de zaadjes
groetjes
Mat
zondag 1 juni 2008 - 08:55
Rita1960

Tekst aangepast

Rita1960

Mat,

Ik ben een leek voor wat betreft foto's plaatsen op dit forum (wel al eens getracht, maar nooit gelukt)
Ga het proberen als ik er meer tijd voor kan vrijmaken. ( moet dan nog wel eerst foto's maken)
Maar ik ga voor je kijken op de markt naar de zaden. En bericht ik je over het hoe of wat.

groetjes,

Rita
zondag 1 juni 2008 - 09:03
Rita1960

Rita1960

Hoi Mat,

Ben vanmiddag op de markt in Groningen geweest. Helaas geen zaden in deze te kleur te krijgen, wel gemengd, maar ja, daar heb je niets aan.
Blijf voor je uitkijken!

groet,

Rita
dinsdag 3 juni 2008 - 22:40
spinty

Spinty

Rita, bedankt voor de moeite,
ik heb ondertussen bij een aantal firma's een katalogus opgevraagd in de hoop dat ze daar aangeboden worden
groetjes
Mat
woensdag 4 juni 2008 - 08:05

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon