menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Overwinteren en dan weer niet

Ga naar meest recente reactie

Fennemie1

Fennemie1

Ik heb wat vaste planten op de kop getik. Meestal bloemen geen struiken of zo. Meeste zijn winterhard. Allemaal in O9 potjes dus zeer jong. Door uitstel van onze plannen (familiekwestie) kunnen deze niet direct in de volle grond worden gestoken. Ik heb een aantal grote(re) aarden potten die ik zou vullen met de juiste aarde mix en ze daar voorlopig toch willen inzetten. Maar misschien laten we sommigen daar ook gewoon in staan en worden ze uiteindelijk niet in de volle grond gezet. Wat zijn jullie gedachten daar over ? Groeten
vrijdag 3 november 2023 - 12:31
Patrikc

Patrikc

Ze groeien zeker beter in volle grond.

Je kan ze gerust in het P9-potje laten tot februari of zo, zo kan je de beslissing nog wat uitstellen.
vrijdag 3 november 2023 - 16:47
Fennemie1

Fennemie1

Dat ze het beter zullen doen in volle grond ben ik van overtuigd. Maar de vraag was eigenlijk of ze ook min of meer goed zouden doen in grote(re) potten. Want plannen voor de tuin zijn zeker al voor verder dan feb opgeschoven. En misschien moeten er zelfs een paar in die potten definitef zien te overleven.
vrijdag 3 november 2023 - 17:38
PeterC

PeterC

Over welke planten gaat het dan?
vrijdag 3 november 2023 - 17:43
Carib

Carib

Planten in pot zijn gevoeliger voor kou, dus alleen de echt winterharde planten overleven in pot, tenzij je ze in vorstperioden beschermt. Of planten langdurig in pot overleven hangt ook van het formaat van de pot en de mate van verzorging af.
vrijdag 3 november 2023 - 20:23

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon