menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vinca minor snoeien

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen

We hebben hier een strook Vinca Minor staan op een redelijke schaduwkant. Die staat hier al een tiental jaar en er is nooit wat aan gedaan. Hij heeft ook nooit echt de bodem gans bedekt. Nu denk ik er aan om deze kort te snoeien, zodat ik er tussen ook de grond eens goed kan schoffelen en onkruid kan uittrekken. Kan ik dit nu al doen in het najaar? En zou dit eventueel een positief effect hebben op de hergroei?

Alvast bedankt!

Groetjes
Roeliee
zondag 25 oktober 2015 - 20:28
aronv

Aronv

Ik zou het niet doen, de slierten zijn namelijk geen uitlopers. De slierten hebben om elke 20 cm wel worteltjes in de grond. Je doet hiermee veel schade aan de maagdenpalm zonder veel resultaat te krijgen want na een schoffelsessie komt er weer een nieuw peloton onkruid.
Het is beter om er af en toe wat onkruid uit te trekken want de maagdenpalm wil je behouden he?
maandag 26 oktober 2015 - 19:41
Roeliee

Roeliee

Bedankt! Het is voorlopig inderdaad de bedoeling dat het blijft staan. Voorlopig althans. Want echt goed dichtgroeien en bloeien doet het allemaal wel niet... Maar voorlopig moet het er dus nog mee door kunnen Zal er eens een grondige uitkuisactie moeten tussen doen Bedankt!

Groetjes
Roeliee
maandag 26 oktober 2015 - 21:35
Tuinman65

Tekst aangepast

Tuinman65

Ik zou die Vinca er uit halen, de grond goed bewerken en rijkelijk bemesten met compost.
En ze dan weer terug planten.
Als die na 10 jaren nog niet is dicht gegroeid dan is er wat mis met de bodem.

Leo
woensdag 28 oktober 2015 - 13:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon