menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klimplanten

Ga naar meest recente reactie

Metteco

Metteco

Dag iedereen

Ik zou graag enkele klimplanten willen zetten tegen een afsluiting in de moestuin.
De afsluiting bestaat uit een groene draad met doek.
Aangezien het zeker niet de bedoeling is om het doek te beschadigen ben ik op zoek naar niet agressieve klimplanten, dus zeker geen klimop.
Ik had gedacht aan oost indische kers of passiebloem?
Welke raden jullie aan, liefst eentje met mooie bloemen

bedankt!
woensdag 25 juni 2014 - 12:09
NinaB

NinaB

ik denk dat de doek misschien een belemmering kan zijn voor de hechting van de klimplant.

- Clematis montana; goede groeier, grote bloeier (hoe kleiner de bloem, hoe meer bloemen !)
- Clematis vitalba; wilde groeier, ferm in toom te houden maar toch mooi
- Clematis tangutica; goede groeier met tulpachtighangende (gele) klokken en daarna decoratieve pluizenbol
- Akebia quinata; bloeit enkel in de lente, donkerpurper, geurend, in milde winters blijft hij semi-groen
- Sollya heterophylla; mooi en fijn en surtout groenblijvend! wordt echter niet zo hoog, denk maximum 2m
- Jasminum nudiflorum; wintergroen, bloeit in winter (geel), verdraagt gemakkelijk snoei

veel succes
zaterdag 28 juni 2014 - 10:02
Metteco

Metteco

Geweldig! Bedankt voor de reactie!
zondag 29 juni 2014 - 01:55
Figo

Figo

Sollya heterophylla...groenblijvend (maar alleen als hij vorstvrij kan overwinteren blijkbaar
zondag 29 juni 2014 - 07:24
NinaB

NinaB

Oei, dat wist ik niet
Heb die dit jaar, in de lente, gekocht. Wat opzoekingen gedaan zowel op internet als in mn boeken. Stond alleen maar vermeld dat de voet tegen de zon (droogte aan wortels) moest worden beschermd.
Zal dus maatregelen moeten nemen voor de winter.
Dus ook bedankt Figo.
maandag 30 juni 2014 - 16:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon