menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Golden showers en New Dawn

Ga naar meest recente reactie

HappyDeez

HappyDeez

Mijn roos loopt nog niet uit. Had dat niet al gemoeten tegen deze tijd?

Wat is de juiste manier om de New Dawn te snoeien? Hij is nog niet zo erg groot en staat nu 2 jaar in de tuin.
dinsdag 27 maart 2012 - 21:34
Bombycilla

Bombycilla

Golden showers?als ik daar op google kom ik geen roos tegen
woensdag 28 maart 2012 - 00:03
Arthur

Arthur

Hier staat ook een twee jaar oude New Dawn (muur op het noord-oosten). Deze loopt al goed uit met blaadjes. De Golden Showers (bij mij op een zonnige muur) begint ook al voorzichtig uit te lopen.

Voor zover ik weet en gelezen heb, hoeft een klimroos de eerste jaren niet echt gesnoeid te worden (wel de oude bottels verwijderen). De hoofdtakken moeten zich eerst goed ontwikkelen, totdat ze de gewenste hoogte hebben bereikt.
woensdag 28 maart 2012 - 03:07
Polplastron

Polplastron

Golden showers?als ik daar op google kom ik geen roos tegen
Zet gewoon je safesearch op "gematigd" of "streng" en je zult rozen zien! Als je 'm daarentegen op "geen filter" zet ...
woensdag 28 maart 2012 - 08:42
HappyDeez

HappyDeez

Nee dan kom je misschien dingen tegen die je op de vroege morgen liever niet ziet. Of helemaal niet wilt zien.
Ik heb even een plaatje voor je opgezocht.
Jammer dat ik de geur niet mee kan sturen.

Bloemen & Planten

woensdag 28 maart 2012 - 08:46
minouke

Minouke

happyDeez, heb nog wat geduld, dit jaar hebben ze een enorm klop gehad van die late vorst.
Het ergste vergeleken met andere jaren is dat door de zachte winter het sap niet volledig weggetrokken was en zelfs terug op gang was en dan de strenge vorst met dan een felle wind daar nog eens bij veel rozen bevroren zijn.
Maar niet wanhopen en gewoon laten staan en wachten er zullen ofwel op de takken terug rode knopjes komen ofwel onderaan nieuwe scheuten.
In mei zal het dan duidelijker zijn wat weg kan.


New Dawn laat je eerst 3 tot 5 geseltakken vormen en dan kan je de zijtakken van deze op 2à 3 ogen snoeien.
Idem voor alle klimrozen.
woensdag 28 maart 2012 - 10:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon