menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerstster poinsettia

Ga naar meest recente reactie

gridje999

Gridje999

14 dagen geleden, heb ik me een roze achtige kerstster aangeschaft. Eerst deed die het goed, maar spijtig genoeg is hij nu volop blaadjes aan het verliezen en/of heeft hij droge blaadjes. Kan ik hem nog redden, en met wat te doen?
Eerst stond hij in de keuken, en heb hem nu naar de veranda verhuist, en geef hem geen water meer

Thanks voor enige reactie,
donderdag 20 november 2008 - 15:40
hugo

Hugo

de grond vochtig houden en niet in de tocht zetten (vb tussen 2 deuren die regelmatig opengaan),, en veel licht;; planten die uit de serre komen en buiten verkocht worden om daarna terug bij u binnen te belanden zijn ook binnen de kortste keren hun bladeren kwijt

zou er nog willen aan toevoegen dat de duurdere planten uit de tuincentra meestal toch ook van veel betere kwaliteit zijn en langer hun bladeren behouden, dan deze uit de winkelketens die deze in massa aanbieden tegen dumpingsprijzen.

groetjes
donderdag 20 november 2008 - 15:51
iecee

Iecee

ermee terug naar de winkel gaan
je hebt recht op consumentengarantie
normaal is een kerstster oersterk
zondag 23 november 2008 - 10:25
Rita1960

Rita1960

Oersterk??? Nou bij mij niet hoor! Binnnen een tot twee weken dood katoen
Alle bladeren eraf en al van alles geprobeerd om ze goed te houden ( ook op verschillende plaatsen)
Bij mijn schoonmoeder daarentegen blijven ze wel bijna een jaar lang goed

Waar het aan ligt? ik weet het nog steeds niet- ondanks dat de "sterren" uit dezelfde stal komen.

groetjes,

Rita
dinsdag 25 november 2008 - 19:31
iecee

Iecee

ertegen praten schijnt te helpen
woensdag 26 november 2008 - 00:33
Pieter

Pieter

Een Poinsettia kan erg lang meegaan bij de juiste verzorging. Is er ook maar iets wat de plant niet aanstaat wordt ze direct al lelijk en vallen de bladeren af.
Water geven met te koud water, plant staat in de tocht, plant staat te dicht bij CV, ... allemaal factoren die ertoe kunnen leiden dat ze snel kapot gaan.
woensdag 26 november 2008 - 15:02
gridje999

Gridje999

Heb er al heel veel tegen gepraat hoor?? ma niks helpt. Intussen heb ik geen bladval meer, maar wel maar heel triestige blaadjes die afhangen. Maar hij is naar de knoppe denk ik. Naar het tuincentrum kan ik nt terug gaan, want ik kan onmogelijk mijn ticket nog terugvinden. Dus ik denk dat het de allerlaatste is, dat ik ooit gekocht heb.

Het te koud water, kan misschien bij mij wel ne rol gespeeld hebben, ik geef regenwater dat minstens 1 dag op kamertemperatuur staat. Spijtig maar het is nu zo

de grtjes en bedankt vr de reacties,

ingrid
donderdag 27 november 2008 - 13:21
gridje999

Gridje999

Hallo,

Ik had me voorgenomen er zelf geen meer te kopen, maar ik heb intussen van vrienden een groter en precies sterker exemplaar gekregen, (een rode).
Eerst stond hij bij het venster (tochtvrij, en ik geef hem water op kamertemperatuur), daar was het ong. 18graden. Op aanraden van de kenner heb ik hem nu op de tafel geplaatst sinds een week, en nu beginnen er enkele bladeren geel te worden, wat zou dit nu toch weer kunnen zijn.

grtjes
zaterdag 20 december 2008 - 12:14
verbena46

Verbena46

hallo gridje999

geef de kerstster ook weer niet te veel water want daar wordt de plant zwak van
maar moet wel wat vochtige grond hebben en een plaatsje waar veel licht is

het is een "moeilijke" plant

grt Verbena


zaterdag 20 december 2008 - 15:29
gridje999

Gridje999

Hallo Verbena,

1x/week zou dat te veel kunnen zijn? Aarde voelt eigenlijk niet echt nat aan, maar ook niet kurkdroog
zondag 21 december 2008 - 09:31
verbena46

Verbena46

het advies las ik in m'n bloemenboekje maar er staat niets bij van de hoeveelheid water
ik heb elk jaar ook dezelfde problemen
denk 1 x p.week is iets te weinig,hangt ook af of ie in een hele warme kamer staat
heb nu ook pas weer een nieuwe plant(rode) en geef 'm een paar keer per week wat lauw water (iets minder dan een half glas)
nu maar hopen ...

grt Verbena
zondag 21 december 2008 - 17:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon