menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Straf bloeimiddel.

Ga naar meest recente reactie

RobertF

Tekst aangepast

RobertF

In Hybridenjournal 2/2007 lees ik van Klaus-Peter Mügge een artikel onder de titel:
"Mit diesen Trick erhalten sie garantiert mehr Blüten !
Hij wijdt meer dan een bladzijde aan zijn Spezialwasser. Hij bekomt enorm veel knopvorming en bloemen. Samenstelling: hoedt joe vaste...
Per 10 liter "wasser" voegt hij 5 "Anti-Baby Pillen" toe. Hij beweert dat menselijke hormonen bij de planten de vruchtbaarheid juist bevorderen. Hij doet uitgebreid proeven met 50 planten uit Echinopsis, Lobivia, Tricho en Hildewintera. Volgens hem zijn de resultaten verbazend.
Mijn vraag: wie gaat er van u een paar pillen "schoepen" bij zijn vrouw om de proef over te doen?

'k Zie kurieus... Robert.[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 21 november 2007 - 19:58
Pieter

Pieter

Eerst harde bewijzen zien hoor en een experiment met 50 planten die genetisch identiek zijn ipv van 4 verschillende genera. Mochten deze hormonen al werken, vraag ik me dan toch ook af hoe vlot deze via de wortels worden opgenomen. Soit ik ben er héél erg sceptisch over. Maar zeg nooit nooit...
Robert, is het mogelijk me die tekst per e-mail door te sturen?
woensdag 21 november 2007 - 20:45
RobertF

RobertF

Zal ik direct ne keer doen, Piet
Robert
woensdag 21 november 2007 - 20:49
Pieter

Pieter

Willy, er zijn wel sterke aanwijzingen dat bepaalde plantenhormonen ook hormonale effecten hebben op insecten (en zo als natuurvriendelijke insecticide worden aangewend). Daar wordt nu veel onderzoek op gedaan. Misschien wat naast de kwestie, maar toont wel aan dat bepaalde hormoonstructuren en hun receptoren erg gelijkend zouden kunnen zijn tussen planten en dieren. Dus zoals ik zeg: ik ben enorm sceptisch, maar zeg nooit nooit. Ik spreek me wel niet uit over de wetenschappelijke waarde van die experimenten want ik heb de text tot nu toe nog niet gezien.
Wat ik wél weet van plantenhormonen is dat daar nog enorm veel over te leren valt. Mijn thesis enkele jaren terug ging over bloeiinductie bij Spathiphyllum en ik moet zeggen dat ik er op het eind van m'n thesis minder van begreep dan ervoor... Er liggen er nog veel verassingen hoor. Soit laat ons eerst die tekst en het cijfermateriaal eens goed doornemen.
woensdag 21 november 2007 - 21:16
Pieter

Pieter

Trouwens worden die pillen niet in suikers en kalk verpakt? Hmmm zouden die ook geen effecten hebben?
woensdag 21 november 2007 - 21:17
RobertF

Tekst aangepast

RobertF

Voila Pieter,
Heb die tekst zojuist verstuurd.Maar hij heeft gelijk. Het is nattevinger werk.
De mogelijkheid dat het bloeibevorderd bestaat in theorie. Maar om zoiets te zoeken en te vinden, dat is een naald in een hooiberg. Als iemand anders hem wil lezen, hij zit in mijn PC. Maar dan moet ik wel zijn mailadres kennen.
Hoedt je kloek. Robert.
woensdag 21 november 2007 - 21:31
Wardje

Tekst aangepast

Wardje

Als medelid van de hybridenclub heb ik uiteraard ook dat artikel gelezen en serieus de wenkbrauwen gefronst. Maar daar blijft het ook bij. Als die man beweert meer bloei en vroeger bloei te hebben met die anti-baby pillen dan heb ik daar geen probleem mee. Maar als ik zie wat die pillen kosten dan gebruik ik toch maar liever een beetje (ouderwetse) meststof. Zijn fotomateriaal kwam wel overweldigend over , alhoewel niet alles even overtuigend overkwam. In alle bescheidenheid kan ik (zonder aan mijn vr... haar pillen te zitten) zeggen dat bepaalde zaailingen bij mij ook al bloeiden op vrij jonge leeftijd of bij kleine plantgrootte en dan nog wel met vrij grote bloemen. Maar verder spreek ik me als leek niet uit. Dat laat ik dan ook met veel plezier over aan Pieter, WillyP en anderen.

[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 21 november 2007 - 21:45
RobertF

RobertF


Ik zou maar niet overdrijven met dat millieu- effect. De enige wijze waarop deze hormonen en dergelijke ons beinvloeden zijn langs voeding en vooral langs drinkwater. Drinkwater, dat was zo een beetje mijn beroep, is enorm gefilterd en bewerkt (uitvlokking) en wordt om de zoveel kubieke meter getest met levende organismen.( vissen en bakterien).Het wordt gecontroleerd op hormonen.
Onze voedingsplanten Kunnen dat alleen opnemen via grondwater, maar ze leven van regenwater.Dat is door de natuur compleet gezuiverd. Er is ook het verval effect. Deze stoffen vallen na een tijd uit elkaar(wat niet het geval is voor sommige vergiften.)
Veel erger voor de menselijke vruchtbaarheid is onze levenswijze. Stress, abnormale werktijden (ploeg) Abnormale voeding (vet, suiker,zout) En veel te laat pintjes pakken. Maar ja, eigenlijk zijn we op deze planeet al lang met veel te veel mensen. Zelfs bij dieren en insekten zien we de zelfregeling. Als ze met te veel zijn vernietigen ze zichzelf.
Maar dat we het moeten blijven in 't oog houden, daarover zijn we het volmondig eens.
Robert
woensdag 21 november 2007 - 22:05
jdcoster

Tekst aangepast

Jdcoster

Niet mee in zitten. De mens vernietigt zichzelf wel en dan is het voornaamste milieuprobleem al opgelost.
donderdag 22 november 2007 - 00:06
corrielat

Corrielat

Dat is nou juist het probleem,
Ik zit daar wel mee in, maar wat kan ik er tegen doen?
ik wil alles graag millieu vriendelijk doen, niet voor mij maar voor hen die na mij komen,
En je moest eens weten hoe ik uitgelachen wordt,
iedereen spuit kwistig met zijn gifspuit, en ik kan ze niet tegen houden,
Dit heeft wel niets met deze topic te maken,
maar ik ben het toch weer eventjes kwijt.
donderdag 22 november 2007 - 00:21
Tim

Tekst aangepast

Tim

Opletten met het 'schoepen' van de 'Anti-Baby Pillen' van uw vrouw/vriendin...daar komen gegarandeerd 'klodden' van...Ik kan het weten...het bloeiresultaat van uw cactussen zal misschien niet veranderen, het humeur van de vrouw daarintegen


Prachtige resultaten Marc!
donderdag 22 november 2007 - 00:54
AndreV

AndreV

Ik kan alleen voorgaande indruk bevestigen: PRACHTIGE resultaten Marc, proficiat
donderdag 22 november 2007 - 10:25
TomJ

TomJ

Als professionele statisticus zou ik echt wel graag eens zien hoe de invloed van contraceptiva op de bloei bewezen werd. Het ergert me namelijk meer en meer dat mensen dergelijke zaken als "wetenschappelijk getest" verkondigen. Indien iemand dit graag zou testen, ben ik bereid te helpen bij het opzetten van dit soort studie en de analyse te doen, maar dan wel statistisch meer verantwoord dan wat ik uit deze topic kan afleiden.

Een voorbeeld van een studie kan zijn:
Neem 50 bloeibare zaailingen uit eenzelfde zaaisel, dus dezelfde soort is opgegroeid in identiek dezelfde omstandigheden. Verdeel deze random (!) in 2 groepen, en begiet de ene groep met en de andere zonder hormonen. Tel voor elke plant gedurende een vooraf bepaalde tijdsduur (bv een jaar) het aantal bloemen. Met een eenvoudige poisson regressie waarbij behandelingsgroep als covariaat wordt meegenomen, kan je dan direct afleiden of er een statistisch significant verschil op zit. Niks moeilijk aan dus...


Groetjes,
Tom Jacobs



donderdag 22 november 2007 - 15:06
Pirex

Pirex

Misschien een goed idee voor dezen die weinig om handen hebben; er zijn er toch al die spoken beginnen zien - uit verveling?
Paul
donderdag 22 november 2007 - 16:08
Alain1

Tekst aangepast

Alain1

Wat zit eigenlijk in Superthrive ??? ... hormonen ??? ...
donderdag 22 november 2007 - 17:18
cactelders

Cactelders

Ik zou dat héél graag doen maar ben er eigenlijk niet slim genoeg voor!!
donderdag 22 november 2007 - 19:22
Pieter

Pieter

Alain, voor zover ik weet is de samenstelling van Superthrive geheim. Maar er zullen wel plantenhormonen inzitten vermoed ik... Het is niet voor niets dat je die flessen koen en donker moet bewaren.
donderdag 22 november 2007 - 19:35
Pieter

Pieter

Ik zou dat héél graag doen maar ben er eigenlijk niet slim genoeg voor!!

Dirk, maar dat wisten wij al hoor!
donderdag 22 november 2007 - 19:38
jumperke

Jumperke

Moeder!!!!
Hebt gij da spul liggen?

groetjes jerko
donderdag 22 november 2007 - 19:43
cactelders

Cactelders

Moeder!!!!
Hebt gij da spul liggen?

groetjes jerko
donderdag 22 november 2007 - 19:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon