menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Cactussen uit de oude doos

Ga naar meest recente reactie

wayne

Wayne

Hieronder 2 links naar foto's uit de oude doos. Mijn opa was 40 jaar geleden een fervente cactushouder. Hij is nu 86 en zet in zijn tuin en in zijn serre nu terug meer bloemen en planten en andere , vroegere jaren kweekte hij overwegend meer groenten (voor hem en mijn grootmoeder + voor zijn 2 dochters en hun gezin).

Hij heeft nu onder andere een reuzenpompoen in zijn tuin die toch al tot tegen de 100 kilo gaat. Mede dankzij hem kan ik nu ook mijn vleesetende planten, cactussen en vetplanten verzameling verder zetten in zijn serre.

Voor de geinteresseerden wil ik ook gerust antwoorden op vragen over zijn reuzenpompoenen, zijn zinnia's of zijn dahlia's maar het is niet dat ik een professionele kweker ben. 4 maand geleden kocht ik mijn 1ste dionaea muscipala en een 1 kruidje-roer-me niet, nu staat de vensterbank al vol met planten en in de tuin hebben we een allegaartje van planten, we hebben ook blauwe druiven, een massa vetplanten, een blauwe distel, komkommers, paprika's , courgetten en de gewone moestuin (met een tomatenserre erbij)


http://img238.imageshack.us/img238/3984/31117747bx4.jpg
http://img61.imageshack.us/img61/6345/53288521ga8.jpg
maandag 3 september 2007 - 20:21
cactelders

Cactelders

Plezant om die oude fotos eens te zien ,doet me aan, mijn eigen verzameling van 40 jaar geleden denken!
maandag 3 september 2007 - 20:34
bisschop

Bisschop

Dirk dan ben je toch zeer jong begonnen met cactussen
maandag 3 september 2007 - 23:59
cactelders

Cactelders

Ja ik was er 10 a 12 toen ik mijn eerste kocht en heb er jarenlang een 50-tal gehad tot het verminderde in aantal maar de overgebleven cactussen wel heel groot werden. Ik herinner me niet sedertdien ooit zonder cactussen te zijn geweest waar ik ook verbleef!
dinsdag 4 september 2007 - 22:14
wayne

Wayne

Had je dan ook zo'n pocketformaat-setje cactussen voor als je op reis ging ? .
woensdag 5 september 2007 - 17:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon