menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bloeitaktiek

Ga naar meest recente reactie

AlainFSD

AlainFSD

Dag iedereen,

Het zal wel aan mezelf liggen maar ik lette hier nooit eerder op; deze Argentijnse Eriosyce heeft deze zomer in totaal zeven bloemen geproduceerd en opent die slechts één per één met telkenmale een tussenpauze van enkele dagen tussen twee bloemen. De eerste bloem werd geopend op 25 juli.
Deze niet zo scherpe foto dateert van 30 juli net voor het openen van de tweede bloem :
[afbeelding verwijderd niet-https]
Inmiddels zijn we zowat een maand verder en vandaag opende deze plant zijn zevende en laatste bloem voor dit jaar. Ik vind dat dat nogal kan tellen, met zeven bloemen een hele maand vullen
Hieronder de foto die ik zopas maakte van de laatste bloem met de verdroogde restanten van de zes vorige bloemen :
[afbeelding verwijderd niet-https]

groetjes vanuit een stormachtig Oostende,

Alain
woensdag 22 augustus 2007 - 15:55
Pieter

Pieter

Mooie soort. Welke is het?
woensdag 22 augustus 2007 - 16:02
AlainFSD

AlainFSD

Mooie soort. Welke is het?


Euch ?
Pieter, je bent te laat gaan slapen, kijk eens in de titel van m'n bericht

Eriosyce (Neoporteria) bulbocalyx.

greetz

Alain
woensdag 22 augustus 2007 - 17:59
maurice2

Maurice2

alainFSD

moet het niet zijn
eriocyse (pyrrhocactus) bulbocalyx. voor mij blijft het nog altijd pyrrhocactus bulbocalyx

maurice2
woensdag 22 augustus 2007 - 18:11
AlainFSD

AlainFSD

alainFSD

moet het niet zijn
eriocyse (pyrrhocactus) bulbocalyx. voor mij blijft het nog altijd pyrrhocactus bulbocalyx

maurice2


Dat is inderdaad een even goede naam,
ikzelf hou het bij dit geslacht bij de naamgeving van onze electricien, Fred Kattermann.
Maar dit is een discussie die we al eindeloos voerden bij andere cactusgeslachten. Ieder
zijn meug wat naamgeving betreft

Alain
woensdag 22 augustus 2007 - 18:39
Ferdinand

Ferdinand

Prachtige plant en bloem Alain. Ik noem deze ook als Maurice Pyrrocactus bulbocalyx.
Fernand
woensdag 22 augustus 2007 - 20:47
Pieter

Pieter

Ik denk inderdaad dat ik met m'n gedachten elders zat
woensdag 22 augustus 2007 - 20:53
Wiebe

Wiebe

Mooie plant met bijzonder bloem. Hoe groot is jouw plant en enig idee hoe groot deze moet zijn om te kunnen bloeien?

Wiebe
woensdag 22 augustus 2007 - 22:42
AlainFSD

AlainFSD

Mooie plant met bijzonder bloem. Hoe groot is jouw plant en enig idee hoe groot deze moet zijn om te kunnen bloeien?

Wiebe


Jaja, ik krijg zo'n donkerbruin vermoeden dat jij ook op andere forums maar dan als lurker aanwezig bent ?

Ik postte dit berichtje deze vooravond

Hi Tom,

yes it does grow on its own roots, it also is my largest Eriosyce
specimen,
it's some 9.5 inch high and doing fine.


Alain


m.a.w.
dit is mijn grootste Eriosyce en die bloeit pas voor het derde jaar op rij. De plant is een kleine 25 cm hoog en heeft om één of andere reden een vrij zwak wortelgestel en dient dus gesteund door bamboesticks omdat hij niet zou omvallen, raar hé, een cactus die dreigt te sneuvelen onder zijn eigen gewicht ?

Alain
woensdag 22 augustus 2007 - 23:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon