menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Piramide met denappels

Eliane

Eliane

hallo!
Wie kan mij advies geven i.v.m. het maken van een piramide met denappels (kerstboom).Hoe begin ik eraan?wat heb ik allemaal nodig? (Kippegaas, lijm ?.....)Ik heb het in gedachten maar ik weet niet hoe.
Dank u voor de eventuele raad.
groetjes Eliane
maandag 5 november 2007 - 16:26
Jose47

Jose47

Hoi Eliane,

Ik heb al diverse piramides gemaakt, maar heb wel steeds een isimovorm gebruikt. Maar zoals je zelf aangeeft kan je dit met kippegaas ook maken en dan eventueel opvullen met hooi of stro of dergelijke.
Als je de denneappels erop kleeft (met lijmpistool met eventueel houtlijm) hou je best rekening mee dat je ze niet allemaal juist boven elkaar plakt, telkens verspringen geeft een veel mooier effect en de gaten kan je opvullen met mos naar keuze of tillandsia of dergelijke ...

Als je een isomopiramide gebruikt kan je hem best bruin spuiten of verven, dan vallen eventuele gaatjes minder op.
Succes.
Josée
maandag 5 november 2007 - 16:32
Eliane

Eliane

Hallo Jose,
Bedankt voor de suggesties.Nu de denappels nog laten drogen en dan kan ik beginnen (proberen!!!)
Groetjes
Eliane
maandag 5 november 2007 - 23:10
Jose47

Jose47

Hoi Eliane,

Je kan er ook een gaatje in maken (bv. een schroevendraaier waar een punt aan gemaakt is) maar je moet dan wel oppassen dat je niet in de je hand steekt. Dan kan je met een tandenstoker of sateprikker de denneappels in de oasis steken. Persoonlijk vind ik lijmen handiger.
Groetjes
Josée (kleine bijkomstigheid 't is Josée met twee 'ée', kerstekindje heet ook José maar dan met één 'e')
dinsdag 6 november 2007 - 16:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon