menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Resultaat vierkante meter tuin zoontje

Ga naar meest recente reactie

renate67

Renate67

Ons moestuin experiment in de oude zandbak:
foto´s zijn van 8 juni
null [afbeelding verwijderd niet-https]
De peultjes
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
en de kerstomaat die er inmiddels ook ingeplant is

Groenten

zondag 26 juni 2011 - 08:10
mightywil

Mightywil

hahaha, eerst speelde je er met zand nu met aarde .....

groetjes wil.
zondag 26 juni 2011 - 09:52
Gehenna

Gehenna

Mooi resultaat!
Zal weldra onvoldoende zijn, kinderen ook vatbaar voor de tuinbacterie Bereid je voor op een groter moestuintje voor de jonge tuinier
zondag 26 juni 2011 - 10:54
bakbeest

Bakbeest

Ziet er goed uit.
zondag 26 juni 2011 - 10:57
renate67

Renate67

hallo gehenna
dan zal de er toch eerst wat meer in moeten doen de spinazie staat inmiddels een halve meter hoog
Renate
zondag 26 juni 2011 - 11:08
Gehenna

Gehenna

Hij moet toch weten hoe de zaadjes groeien? Hoe ziet de plant eruit als je hem laat groeien? Dat moet hij allemaal zelf ontdekken
maandag 27 juni 2011 - 01:11
mightywil

Mightywil

En wat die spinazie betreft, dat lust ik ook niet .....
maandag 27 juni 2011 - 14:39
renate67

Renate67

gekookte spinazie houdt hij inderdaad niet van, maar daar is het ook niet genoeg voor.
We hebben vanavond allemaal gesmuld van de spinazie salade
Renate
dinsdag 28 juni 2011 - 01:53
inderal

Inderal

Onze kinderen waren ook 'fervente' tuiniers toen ze klein waren. Ze hadden een deeltje van de moestuin waarop ze zelf zaaiden en oogstten maar van de interesse die ze toen hadden in het kweken van plantjes blijft helaas niets meer over..... 't Is al bijna teveel werk om om de veertien dagen hun gras af te rijden.....
dinsdag 5 juli 2011 - 19:50
renate67

Renate67

Hé Inderal, niet zo pessimistisch.
Misschien blijft het niet voor iedereen leuk, maar ik ben toch ook echt maar met 2 vierkante meter in de tuin van mijn moeder begonnen hoor.
En waarschijnlijk de meeste van ons hier op het forum ook.
Zo is het met alles sommige stoppen en sommige gaan door, Is ook zo met zwemmen, voetballen, muziekinstrument bespelen enz.
Je kan kinderen met veel dingen kennis laten maken en ze pikken hun eigen voorkeuren daaruit (of zoeken nog anderen) en gaan daar mee verder.
(wat klink ik ouwe taartig voor een moeder waarvan de oudste pas 2 jaar van de basisschool af is, sorry)
Renate
vrijdag 8 juli 2011 - 19:36
inderal

Inderal

Renate, ik ben absoluut niet pessimistisch : onze kinderen waren geïnteresseerd in tuinieren tot ze een jaar of 12 waren en toen verdween de interesse gewoon . Toen ze klein waren, vonden ze het fascinerend om te zien hoe uit een zaadje een plantje groeide. Mijn ouders en niemand in onze familie had een groententuin maar toch kreeg ikzelf daar interesse in en heb ondertussen al bijna 30 jaar een moestuin. Tja, als er hier iemand 'een ouwe taart' is, ben ik het wel..... We hebben inmiddels al kleinkinderen en mijn kleinzoon van 4 is geobsedeerd door planten en bloemen
vrijdag 8 juli 2011 - 21:22
baloe

Baloe

pessimistisch/optimistisch...
ik doe dit al jaren, kreeg mijn eigen fruittuintje als ik 11 of 12 was en heb buiten enkele appartement (lees tuinloze) jaren altijd een tuintje gehad...
er zijn mensen in soorten... maar vind het nu heel leuk dat 1 van mijn zoontjes (tweeling) me altijd wil helpen.

kortom zolang ze het leuk vinden moeten ze het maar doen he, de tuin blijft een hobby en bij ons is dat eentje waar ik voor gekozen heb (niet mijn kindjes)
vrijdag 8 juli 2011 - 22:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon