menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Agave Americana pups overwinteren

Beginner6433

Tekst aangepast

Beginner6433

Mijn volwassen Agave Americana had veel pups dus ik heb deze in de zomer verpot naar kleine potjes.
Buiten deden deze die pups het heel goed en ik heb ze nu naar binnen verplaatst om te gaan overwinteren. Ik geef ze bijna geen water. De buitenste bladeren beginnen nu geel te worden. Weet iemand waar dat aan kan liggen? Moet ik ze toch meer water gaan geven ondanks de overwinter-stand?

Tropische Planten & Kamerplanten

zondag 12 november 2023 - 19:18
LT

LT

Gevonden:
Agave verzorging. Omdat de Agave van oorsprong uit droge gebieden komt en het water opslaat in haar bladeren, kan de Agave lang zonder water. De grond mag zeker niet doorweekt of langere tijd vochtig blijven. Laat de grond altijd eerst geheel opdrogen en geef de Agave vervolgens 1/2 weken daarna weer water.
zondag 12 november 2023 - 21:12
Pascal G.

Pascal G.

Dat is normaal (zeker in de wintermaanden). Deze planten krijgen bovenaan hun nieuwe bladeren en de oudste bladeren sterven onderaan af. Mijn Agaves krijgen van half september tot +/- half april geen water. Als ze echt droog staan kunnen ze zelfs vrij veel vorst aan.
Je hebt ze waarschijnlijk lang aan de moederplant gelaten want de plantjes welke ik op jouw foto zie zijn 2 tot 4 jaar oud.
Binnen een maand of 2 kan je de planten opkuisen. Geef elk plantje een eigen pot.

Tropische Planten & Kamerplanten

zaterdag 2 maart 2024 - 14:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon