menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rarara

Ga naar meest recente reactie

Marlijs

Marlijs

Iemand een idee of dit onkruid is of een leuk plantje???

Merci voor de hulp!!



vrijdag 29 april 2011 - 21:28
daucus

Daucus

Het is basterwederik, een flink zaaiend onkruid. Uittrekken dus!!!!
vrijdag 29 april 2011 - 21:36
Marlijs

Marlijs

oei!! dat wordt werken! want het staat inderdaad vol

ik heb daar nog nooit van gehoord, basterwederik...

Zal het maar eens googlen!


vrijdag 29 april 2011 - 21:38
Marlijs

Marlijs

Blijkbaar staat er al een topic van op het forum...

URL GEBLOKKEERD 6&sid=7&page=25&tid=31547

maar daar raak ik niet veel wijzer uit

Ik ben toch niet overtuigd dat het basterdwederik is...

vrijdag 29 april 2011 - 21:43
daucus

Daucus

Je trekt het er heel makkelijk uit, dus het ruimt lekker op!!!!
vrijdag 29 april 2011 - 21:44
daucus

Daucus

Ik ben wel zeer overtuigd, ik kom het nl heel veel tegen in mijn tuin. Ik ben niet zo netjes, vandaar....
vrijdag 29 april 2011 - 21:47
Mandy

Mandy

Ik heb er dit jaar ook wat van staan..... meteen uitsteken.......
vrijdag 29 april 2011 - 23:03
Gehenna

Gehenna

Ja dat staat hier constant vol. Komt van bij de buren.
zaterdag 30 april 2011 - 02:45
Mandy

Mandy

Nou zeker, ik had er een paar achter de vijver staan en opeens was het een halve vierkante meter vol....... oeioei..... dus snel mijn onkruiduitsteker genomen en even aan de gang..... beetje nieuw gras erin en water ..... en maar hopen dat de kale plek snel weer opgevuld zal zijn.......
zaterdag 30 april 2011 - 08:44
Marlijs

Marlijs

OEIOEI

ik zal dan maar aan het werk gaan, want het is wel meer dan een vierkant metertje dat ik hier heb staan

komt wel goed


bedankt hoor voor de tips!!!

vorig jaar stond het vol vogelmuur, nu dit, maar de vogelmuur is tenminste al verminderd in massa!
zaterdag 30 april 2011 - 10:23
Mandy

Mandy

Met al dat onkruid blijf je bezig......

Vorige 2 jaren stikte mijn gras van de paardenbloemen en die heb ik nu onder controle ( alles er steeds uitgestoken) en dit jaar heb ik dezelfde mooie plantjes als jij : dus weer aan het werk.... steeds is er wel iets anders wat je niet wilt hebben staan....
zaterdag 30 april 2011 - 21:06
Gehenna

Gehenna

Och Mandy toch ... bijna alle paardebloemen weg? Ik kan je steeds een pakket opsturen. Een 100-tal kan ik gerust missen
Ik kan er nog vanalle andere 'kruiden' bijsteken ook. Maar dan moet je snel zijn, heb namelijk onkruidverdelger gaan kopen. Ja, ik ben er tegen maar ik heb geen keuze. Het is echt niet bij te houden en we hebben een kleine tuin.
Eerst behandel ik die van de buren met total herbicide en dan de mijne met iets selectiefs
Ik dacht een molotov cocktail in die nest te gooien maar de sparren (ja dat ook nog) zouden in de fik vliegen en die staan dan weer dicht tegen het huis van de achterburen...
zaterdag 30 april 2011 - 22:07
Mandy

Mandy

Ik heb er zonder te overdrijven duizenden weggestoken en als ik er nu maar eentje in de verte zie ren ik al naar mijn uitsteekpen....... maar ik vind er niet veel meer...... maar dat maakt niet uit... genoeg andere zooi...... heb je met het een afgerekend komt er heel snel een ander aan

rust is ons niet gegund
zaterdag 30 april 2011 - 22:22
Gehenna

Gehenna

Als ik er ene uitsteek en ik keer mij om, staan er al 3 anderen
En dat staat in zaad in hé (hiernaast) en 't is nogal wind, ze ontkiemen zelfs in de vijver. Die drijft vol mini paardebloemen.
En de slakken eten dat precies niet graag! Die zijn er ook in overvloed maar opeten wat ze mogen opeten ... how maar
zaterdag 30 april 2011 - 22:30
Mandy

Mandy

Als de buren zo bezig zijn is er niet tegen aan te werken, ben ik bang.......
zaterdag 30 april 2011 - 22:33
daucus

Daucus

Eg he, tuinieren.......
zondag 1 mei 2011 - 13:36
Marlijs

Marlijs

Als je je onkruid in massa wel verdelgen, zonder de natuur kwaad te doen en vergif te gebruiken kan je altijd brandnetelgier gebruiken. doe ik ook, en is erg doeltreffend!

want ik zie mijn buren hier ook met vanalles spuiten, en ik krijg er echt hartzeer van, alles gaat dood!

brandnetelgier is op zich iets wat net bemest, maar als je er een aftreksel van maakt die erg straf is, en je begiet je onkruid in volle zon, dan zie je het praktisch verbranden voor je neus.

"de brandnetel verschaft goedkope grondstoffen voor de moestuin:
Brandnetelgier is goede kunstmest, daarnaast heeft het ook onkruidonderdrukkende
eigenschappen . Het kunstmest effect wordt veroorzaakt doordat de brandnetel Kalium en
Phosfor en Stikstof in de toppen verzameld.
Het aftreksel bevat kiezelzuur wat een sterk antibladluis effect heeft"

(komt van waterwereld.nu)

zondag 1 mei 2011 - 14:18
Gehenna

Gehenna

Allemaal juist tuinfairy
Maar als ik dat doe zijn ook de planten kapot.
Ik gebruik het wel als mest en anti-bladluis.
maandag 2 mei 2011 - 10:40
renate67

Renate67

Ik ben gisteren de strijd aan gegaan met het zevenblad en heermoes dat hier overkomt van gemeentegrond, stuk tuin waar ik 2 jaar niet aan toe gekomen ben en stond dus nu behoorlijk vol, ik heb 2 vierkante meter vrij.
Gemeentegrond staat op bepaalde plaatsen waar ze spuiten er vol mee.
Juist omdat alle andere planten dood gaan hou je bij onkruidbestrijding de meest hardnekkige niet of nauwelijks te bestrijden onkruiden over.
Spuiten geeft volgens mij op den duur dus alleen maar erger onkruid.
Renate
maandag 2 mei 2011 - 11:10
cee
maandag 2 mei 2011 - 21:14
Marlijs

Marlijs

dag renate!

heermoes kan je ook wel voor vanalles gebruiken natuurlijk! dat is echt een oerplantje! - maar dat weet je waarschijnlijk wel -

!

je kan er een gier mee maken om schimmels te bestrijden. wij hebben dat vroeger nog gedaan, en gaan dat deze week nog es maken, want we hebben meeldauw!!

ze zit nu enkel maar op de dovenetel, maar ik ben bang dat ze mijn tomaten gaat aantasten! dus bestrijden is de boodschap! vorig jaar hadden we niks van meeldauw, maar met de natte zomer waren wel al mijn tomaten naar de vaantjes... en de meeldauw is begonnen op de plek waar vorige zomer mijn tomaten stonden...

volgens het recept dat ik heb is het
1kg heermoes
10 liter water
in een pot laten staan
en elke dag roeren (zo activeer je de stoffen, heb dat gelezen in een boek over biodynamica)

groetjes
maandag 2 mei 2011 - 21:17

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon