menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Welke grond hebben klimatussen nodigen wanneer planten

palanopsis

Palanopsis

Dag tuinvrienden ,hier men tweede onderwerp van deze dag.

Wil graag klimatussen planten tegen een kale muur,zo ene met mmoie bloemen dus.Maar wat voor grond heeft zo een klimatus nodig,die muur die staat al in een perk waar al een rietstruik staat en wat andere vaste struiken.

Bij ons hebben we leemgrond(en er zitten eenorm veel geroeste nagels in de grond)omdat de buurman de grond waar wij op gebouwd hebben vroeger gebruikte om oude houten palleten op te branden en vanale rommel in te graven ,en daar kwam ik dus achterna op uit toen ik men perkjes aan het aanleggen was.
Ken echt niks van tuinieren,tog zeker niet van grondverbeteraars MAAR wil als ik mijn klimatussen ga planten wel alles juist doen zodat deze gezond blijven en mooi kunnen groien en een hoop mooie bloemen zullen krijgen.

Kan ik nu nog klimatussen planten????

Hoe kan ik de grond het beste verbeteren of iets toevoegen,of moet dit niet bij leemgrond?

Laat me vlug iets weten want ik heb de plantkriebels te pakken .

Groeten vanwege palanopsis.
maandag 11 april 2011 - 13:30
renate67

Renate67

clematis niet te dicht bij mur planten maar ongeveer 30cm van muur af en dan een beetje schuin in grond plaatsen zodat top van plant naar muur wijst.
Dan zitten wortels wat minder dicht bij muur, want vlak onder muur is grond vaak erg (te ) droog.
Renate
maandag 11 april 2011 - 22:32
palanopsis

Palanopsis

Bedankt Renate en Lein voor de goede tips,ik ben op de sait geweest van clematusen en heb er een paar geschikte exemplaren tussen gezien die hier goed zouden passen .

Nu alleen nog kunnen kiezen he,al die mooie kleuren en verschillende grote van bloemen,de keuze zal niet makkelijk worden denk ik .

Ik ga bij verschillende bloemensentras kijken vooraleer ik men aankoop doe.
dinsdag 12 april 2011 - 12:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon