menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Fruitboom

lideke47

Lideke47

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoe je een pereboom kunt beschermen tegen lastige kraaien.
In de handen klappen werkt goed maar ik kan niet de hele dag staan te klappen.
Mijn boom is erg hoog. Wie heeft er een idee voor mij. Bij voorbaat mijn dank.

Lideke
zondag 29 juli 2007 - 23:07
Helianthus

Helianthus

Lideke,

Probeer eens met wat gekleurd lint of repen zilverpapier in de boom te hangen, dat schrikt ze meestal wel voor een tijdje af.
Of enkele aardappels ophangen aan een koordje en daar wat pluimen insteken (bij voorkeur zwarte zoals die van de kraaien, als je daaraan kan komen), dat draait dan rond in de wind en dan denken de kraaien dat er "dode" soortgenoten in de boom hangen, dat schrikt ook af.
Of van die windmolentjes voor de kinderen die ze aan zee op de dijk verkopen, je weet wel.
Soms is dat alles voldoende om ze te verjagen, soms werkt het ook maar tijdelijk.
Eén voordeel heb je, de peren zijn nog niet rijp genoeg zodat ze er aan beginnen pikken.
Eén keer ze daar de smaak van te pakken hebben is het vaak lastig om ze nog op andere gedachten te brengen.
Proberen maar zou ik zeggen !

Groetjes, Gert.
maandag 30 juli 2007 - 14:00
jp

Jp

Vogels wachten niet tot de vruchten helemaal rijp zijn om er alvast aan te beginnen hoor !
In onze kersenboom beginnen de bosduiven er al aan als deze nog helemaal groen zijn !
dinsdag 31 juli 2007 - 16:40
lideke47

Lideke47

Hallo Gert,

Dank je wel. voor de tip. Wij hebben nu witte plastic zakken aan de onderkant dichtgebonden en zo tussen de takken gehangen aan een stuk touw en het werkt al volgens mij.

Groet, Lideke


Lideke,

Probeer eens met wat gekleurd lint of repen zilverpapier in de boom te hangen, dat schrikt ze meestal wel voor een tijdje af.
Of enkele aardappels ophangen aan een koordje en daar wat pluimen insteken (bij voorkeur zwarte zoals die van de kraaien, als je daaraan kan komen), dat draait dan rond in de wind en dan denken de kraaien dat er "dode" soortgenoten in de boom hangen, dat schrikt ook af.
Of van die windmolentjes voor de kinderen die ze aan zee op de dijk verkopen, je weet wel.
Soms is dat alles voldoende om ze te verjagen, soms werkt het ook maar tijdelijk.
Eén voordeel heb je, de peren zijn nog niet rijp genoeg zodat ze er aan beginnen pikken.
Eén keer ze daar de smaak van te pakken hebben is het vaak lastig om ze nog op andere gedachten te brengen.
Proberen maar zou ik zeggen !

Groetjes, Gert.
dinsdag 31 juli 2007 - 18:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon