menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Flint

Ga naar meest recente reactie

Rudi

Rudi

Hallo,

Iemand enig idee waar ik Flint WG50 (Bayer) kan kopen? Is een fungicide vooral voor fruitbomen.

Mvg
Rudi
woensdag 25 juli 2007 - 22:11
Helianthus

Helianthus

Rudi, als je't niet vindt in een doorsnee Avévé of zo dan zou ik er maar afblijven en een alternatief zoeken.
Dat betekent dan meestal dat zo'n product enkel door professionelen mag gebruikt (en aangekocht) worden en niet voor de particulier beschikbaar is.
Moet je niet vragen waarom ....
donderdag 26 juli 2007 - 06:57
Victor44

Victor44

Rudi,bij Stas NV in Glabbeek( tel.016777306) en CappellenNV in Meensel- Kiezegem(tel 016632037)en Hermoo Belgium NV in St.Truiden(tel.011686866) hebben ze zeker de fungicide flint.
Grtj.Victor.
donderdag 26 juli 2007 - 16:05
Rudi

Rudi

Dank je wel; je weet ook alles.

Victor,
Heb je de Nashi geënt gekregen? Bij mij zijn ze allemaal gelukt en stevig gegroeid.
Waar had je uwe weer gekocht?

mvg
Rudi
zondag 29 juli 2007 - 09:33
Japanse tuin project

Japanse tuin project

Hoi Rudi,

Ik ben beroepshalve actief in de fruitsector (meerbepaald het zachtfruit) en ik zou dit toch nog even willen zeggen. Flint is een relatief nieuw witziektemiddel uit de groep van de strobilurines. Dit is een groep van fungicides met een specifieke werking op het niveau van de schimmel. Dit wil zeggen dat je wel moet oppassen met het middel te vaak gaan toe te passen anders dreigt er gevaar van resistentie. Als je dit middel zou gaan gebruiken is het dus van groot belang dat je dit middel gaat toepassen in een bespuitingsschema waarin Flint wordt afgewisseld met middelen met een totaal andere werking. Ik ben er van overtuigd dat jij het middel wél op een juiste manier zou toepassen, maar wees er je van bewust dat het overdadig en onberedeneerd gebruik van middelen uit de professionele teelt door particulieren tot gevolg kan hebben dat er stammen van schimmels kunnen opduiken die resistentie gaan vertonen ten op zichte van deze nieuwe middelen. Als deze stammen dan terecht komen in een professionele aanplanting staat de teler nergens meer met dit middel. Telers hebben vaak maar een beperkt aantal middelen die ze mogen inzetten in hun aanplanting en er komen maar met mondjesmaat nieuwe bij. Als je bovenstaande opmerkingen kan respecteren zou ik zeggen doen (want Flint is inderdaad een goed witziektemiddel), indien niet, laat het middel dan alsjeblieft voor de professionele telers. Veel succes ermee !

Groeten, Sven
zondag 29 juli 2007 - 10:08
Victor44

Victor44

Rudi,ik je een mail gestuurd,maar ik ben je nog wat vergeten melden:we hebben gisteren onze eerste vijgen gegeten (van die boompjes van jou)
Grtjs Victor
zondag 29 juli 2007 - 13:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon