menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is het beste systeem om een bessenkooi te maken

Nigella

Nigella

wij hebben een systeem van houten latten van houten latten van +- 4/4 (denk ik toch)
die zitten in een holle buis, want die latten-palen worden elke herfst weer uitgehaald
op die latten-palen zit telkens 1 nagel +- 2.5 cm er uit
dan komen er latten van 1.5 dikte met een gaatje in geboord op die palen, zodat die nagel er door kan
en daarover natuurlijk die gekende zwarte netten

heeft iemand nog een beter systeem, 't is maar dat we de bessenkooi nog gaan uitbreiden
zaterdag 30 juni 2007 - 16:22
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Mijn man heeft voor mijn bosbessen enkele jaren terug een kooi gemaakt.
Op elke hoek een paal, iets hoger dan manhoogte, in een grondanker, daartussen een dwarsbalk, bevestigd met hoekijzers en in het midden nog een dwarsbalk, tegen het scheefzakken of waaien.
Die werd dan helemaal met gaas bekleed, met behulp van een nietjestoestel, waarbij eerst één zijde werd opengelaten, die dan met behulp van bindertjes werd toegehouden, om gemakkelijk in de kooi te kunnen.
Dit vond ik echter niet zo praktisch, nu heb ik de andere kant ook opengeknipt, zodat ik na de oogst de hele voorkant kan oprollen en vastbinden, zodat alle bijen er goed bijkunnen, en als de bessen beginnen te kleuren doe ik dat weer dicht.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest en je een beetje kan voorthelpen.
groetjes
Hilda
Oh ja, dat kan het hele jaar blijven staan !
zondag 1 juli 2007 - 01:46
Fons

Tekst aangepast

Fons

URL=http://imageshack.us][afbeelding verwijderd niet-https]

Een soort voliere gemaakt rond de bessenstruiken met volieredraad is nogal prijzig, ge kunt de volieredraad vervangen door kippegaas maar dan houd ge enkel de merels en grote vogels op afstand.
Ik heb een deurtje gemaakt zo heb ik altijd gemakkelijk toegang.

zondag 1 juli 2007 - 03:50
Nigella

Nigella

Een soort voliere gemaakt rond de bessenstruiken met volieredraad is nogal prijzig, ge kunt de volieredraad vervangen door kippegaas maar dan houd ge enkel de merels en grote vogels op afstand.
Ik heb een deurtje gemaakt zo heb ik altijd gemakkelijk toegang.



dat is het he, een vaste draad, dan kun je er tenminste een deurtje in steken, nu moeten we iedere keer die net omhoog krijgen, en ondertussen wipt er zoals gisteren een merel binnen, met alle gevolgen vandien
zondag 1 juli 2007 - 04:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon