menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Is mijn boom ziek?

Happy98

Happy98

Ik heb laatst een nieuwe (stoof)perenboom aangeschaft en een appelboom. Ze hadden beide hier en daar al wat plekjes maar dat stelde niet veel voor maar nu word het langzamerhand steeds meer. Ook beginnen de bladeren van de perenboom een beetje slap te hangen. Op de foto zie je de perenboom. Is dit een ziekte of hoef ik mij geen zorgen te maken?

Fruit

zondag 28 juli 2024 - 13:44
Tuinprins

Tuinprins

Ik vermoed dat die perenboom in een pot stond toen je die kocht. Als je die uitplant zonder daarna regelmatig water te geven (afhankelijk van het weer) dan kan de kluit ongemerkt uitdrogen. Ik zou de boom eens een flinke gieter water geven, ook met het oog op het warme weer dat de komende dagen verwacht wordt.

Plekjes op de bladeren zijn kleine bladvlekjes. Niet vreemd gezien de neerslagrijke maanden die we achter ons hebben. Bladvlekken ontstaan in de regel als het blad lang nat blijft. Zou ik mij niet al te veel zorgen over maken.

Gegroet, de tuinprins
zondag 28 juli 2024 - 14:33
\n\n

Voeg een reactie toe

unkown error
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 4? (beveiligingscontrole) *