Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Mijn druivenstok doet raar dit jaar. Volgens mij is dit geen galmijt, want de pokken zijn er niet. Het lijkt op (poeder)suiker aan onderkant blad. Vorige jaar heel veel heerlijke druiven, nu half gevulde trossen. Wat is het en doe ik eraan.
Alvast bedankt
Tijdig spuiten met een daartoe geschikt middel (bijv. spuitzwavel) om verdere uitbreiding tegen gaan. Echte meeldauw kan ook de druiven zelf aantasten en maak ze daardoor ongeschikt voor consumptie.
Dank voor ne reactie.
Ik heb even gegoogled op valse en echte meeldauw. De valse is op onderkant blad en echte op bovenkant. Bij mij onderkant, dus zou dan om de valse gaan, maar is niet dof, glinsterd meer zoals suiker.
Is oude wijnstok vanuit tuin van mijn moeder, nu in pot gezet, hoop dat het volgend jaar beter gaat.
De pot lijkt misschien kkeiner dan die is, het is een bolle pot. Soort olijfpot. Vorig jaar uit tuin van mijn moeder meegenomen met weinig wortel. Afgewacht wat de druivenstok zou doen. Heel veel heerlijke druiven en veel blad tot mijn verbazing. Maar misschien tijd om toch in de grond te zetten. De schimmel zal wel vervolg van de vele regen zijn.