menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kersenboom

Ga naar meest recente reactie

Mia B

Mia B

Hallo,

In het najaar het ik een laagstam kersenboompje geplant in een grote pot op mijn terras. Probleem is dat ik niet weet welke soort het is, zelfbestuivend of niet. Daar ik en geen enkele kers aan zie komen denk ik dat hij niet zelfbestuivend is.
Nu hoop ik dat iemand mij raad kan geven ivm welke soort kersenboom ik ernaast moet zetten om volgend jaar toch enkele kersen te zien verschijnen.
Kan iemand mij info geven?
Groeten,
Mia
woensdag 22 mei 2019 - 11:58
deHaan

DeHaan

Heeft hij gebloeid?
woensdag 22 mei 2019 - 13:00
Mia B

Mia B

Bedankt voor de reactie! Neen hij heeft niet gebloeid. Sommigen zeggen dat het drie/vier jaar duurt alvorens een kersenboom vruchten draagt. Ik weet gewoon niet wat er van is. Ik ken niets van laagstam kersenboompjes, ook niet van de hoge
woensdag 22 mei 2019 - 20:30
deHaan

DeHaan

Als hij niet bloeit, komen er ook geen vruchten.
woensdag 22 mei 2019 - 21:35
Tuinprins

Tuinprins

Doorgaans 2 tot 5 jaar voor eerste bloei, is ook afhankelijk van de soort. Je zult dus nog wat geduld moeten hebben om er achter te komen of de kers inderdaad zelfbestuivend is.

Overigens is het beter om deze kers in het najaar uit te planten in de volle grond. Daar doen ze het veel beter dan in een pot.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 23 mei 2019 - 05:11
Mia B

Mia B

Heel erg bedankt voor de goede raad en info. Jammer genoeg is in volle grond zetten geen optie. Hij staat in een pot van 50/40 op een terras. Kwestie van wat groen te krijgen op een stuk beton. Ik zal dus gewoon wat geduld moeten leren hebben
Groetjes,
Mia
donderdag 23 mei 2019 - 14:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon