menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ondergroei pruimenbomen

louise

Louise

Hallo

Ik heb een viertal pruimenbomen en een perzik in onze tuin. Ik zoek een geschikte ondergroei. Wat kan ik als onderhoudsvriendelijke bodembedekker aanplanten?
dinsdag 11 augustus 2015 - 10:37
Henk-Willem

Henk-Willem

Ik weet het, ik reageer op een oud topic maar omdat er destijds geen antwoord is gekomen heb ik nog dezelfde vraag voor de begroeiing van de boomspiegel van fruitbomen.
Heeft iemand ervaring met het beplanten van de ondergrond met smeerwortel (Symphytum officinale)? Ik heb gelezen dat het goed het onkruid weg te houden en bovendien kalium en calcium uit de grond naar boven te halen wat dan na mulchen met de afgeknipte plant weer ten goede zou komen aan de fruitbomen.
zondag 27 december 2020 - 20:22
dries944

Dries944

Met smeerwortel heb ik geen ervaring maar lijkt mij het proberen waard. Had ergens gelezen dat oost indische kers ook goed is en dit stond ook onder m'n appelboompje dit jaar. Lokt de zwarte luis weg van de boom en zou ook de grondstructuur verbeteren. Sterft wel af in de winter maar da kan je laten liggen als een soort mulch in de winter. Zaait zich gegarandeert uit ieder jaar. Plant kan wel woekeren.
zondag 27 december 2020 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon