menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appel Red love

trietje

Trietje

Beste forumleden,

Mijn vrouw is helemaal in de ban van rode appels en kwam onlangs de Appel 'Red love' tegen.
Nu vragen wij ons af als deze appel ook lekker smaakt, of daar andere varianten van zijn, waar deze of zijn varianten verkrijgbaar zijn?
We zouden een aanplant doen in leivorm tot een max. 2 meter hoog.

Kan iemand ons helpen?

Dank,

Dimitri
maandag 12 januari 2015 - 17:40
powerlite

Powerlite

Je bedoelt roodvlezige appels hé.

Redlove is geen ras. Het is eerder een commerciëele verzamelnaam van een 20 tal rassen van roodvlezige appels van de firma Lubera.
Zo heb je de redlove Era , de redlove Serena , de redlove Calypso , de redlove Odyssee enz... en er komen er nog elk jaar redloves bij. Zo zijn er zoetere , zuurdere , grotere kleinere , kortweg en goed uitgemolken koe voor elk wat wilt.

Er zijn ook vele andere rassen , 1 van de beste in mijn ogen (en smaakpapillen) is toch wel de Baya Marissa.

Er is ook nog Dries , Rosette , Pink Pearl , red devil allemaal roodvlezig in meer of mindere mate.

Google even op de namen. allen zijn in een straal van 300km beschikbaar.
maandag 12 januari 2015 - 19:29
trietje

Trietje

Bedankt voor je snelle en volledige antwoord Powerlite. Daar kunnen we zeker wat mee
Heb je weet van enig verdeler in Oost- of West-Vlaanderen van de soorten die je beschreef?
maandag 12 januari 2015 - 23:53
Patrikc

Patrikc

Ik heb de meeste van die soorten hierboven genoemd in mijn tuin, de Redloves kan je rechtstreeks via de webshop van Lubera bestellen, ze kosten 3-4x meer dan andere appelboompjes.

Heb ik er spijt van dat ik ze gekocht heb ? Neen.
Zou ik het iemand aanraden: Neen.

Het speciale van die mooie rode appels is er vlug af als je erna een andere (wel) lekkere appel eet.

Redlove X (weet niet van buiten welke) bvb, is zeer zoet, het leek wel alsof er extra suiker opgestrooid was, maar een smaakervaring mag verder gaan dan zoet, en dat deed het niet, voor mij dan toch.
dinsdag 13 januari 2015 - 10:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon