menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kweepeer

Anke

Anke

Hallo,
Ik heb vorig jaar een kweepeer aangeplant, die vorige lente een beetje gebloeid heeft maar nog geen vruchten gaf. Het verplanten was wel probleemloos verlopen. Nu staat de kweepeer volledig in knop, en hij heeft veel blad, maar sinds enkele dagen laat hij plots zijn blaadjes hangen. Ik dacht eerst dat het aan de droogte lag, dus heb overvloedig gegoten, maar hij lijkt zich niet te herstellen. Aan het blad zie ik niets bijzonders qua schade, behalve dat het vrij slap hangt. Wat kan er aan de hand zijn, en vooral: hoe kan ik mijn kweepeer redden?
Heel erg bedankt voor advies!
Groetjes,
Anke
zondag 15 april 2007 - 17:04
Uvacrispa

Uvacrispa

Anke,

Staat de boom nog stevig vast? ik heb pas een gelijkaardige vraag gekregen betreffende een appelboom waar de woelmuizen zowat alle wortels hadden afgeknaagd en die enkel nog door de steunpaal werd rechtgehouden.
Marc
woensdag 18 april 2007 - 05:27
Anke

Anke

Het boompje heeft in dit geval geen steunpaal, dus ik denk van wel, maar blijkbaar staan de wortels van een kwee erg oppervlakkig. Ik blijf overvloedig water geven met dit weer, en de blaadjes lijken nog steeds te groeien ondanks dat ze slap hangen. Ook de knoppen blijven zich ontwikkelen. Maar dat van die woelmuizen is zeker iets om in 't oog te houden, want die zitten hier zeker ook... Ik heb het ondertussen ook voorgelegd aan de boomkweker (Hendrickx) , en die dacht dat het gewoon zou kunnen dat de blaadjes te zwaar zijn op deze moment, en dat het zich automatisch herstelt wanneer de steeltjes ook wat steveiger worden. Afwachten dus...
Bedankt voor je reactie!
Groetjes,
Anke
woensdag 18 april 2007 - 14:13

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon