menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appels onder appelboom

Ga naar meest recente reactie

Vallynx

Vallynx

hallo,

onder mijn appelboom liggen heel wat afgevallen appels te rotten

sommigen raden naan om deze weg te nemen, anderen raden aan om ze te laten liggen voor de appelboom

wat denken jullie ?
maandag 8 september 2014 - 16:34
deHaan

DeHaan

Afgevallen appels voor ze gaan rotten opeten of appelmoes van maken
maandag 8 september 2014 - 17:42
Vallynx

Vallynx

Goed idee, maar het is een vakantiewoning en ik kom er soms een paar weken niet.
maandag 8 september 2014 - 17:56
mia_heyl7

Mia_heyl7

de koeien in de wei naats ons, lusten ops tijd en stond, een appeltje,
en de wei achter ons, lopen paarden, de eigenaar liet al verstaan, als we appels hadden, waar we niets mee deden, zijn paarden ze in dank zouden aanvaarden. dus, geen rotte en gevallen appels voor ons,
maandag 29 september 2014 - 01:57
Vallynx

Vallynx

Bedankt Mia Heyl7. In de weide naast onze appelboom lopen ook koeien. Ik zal de boer eens vragen of ik de appels in zijn weide mag gooien. In ieder geval eten zijn koeien met smaak van de pruimen van onze pruimelaar die over de prikkeldraad hangen.
maandag 29 september 2014 - 21:46
Ginkgo

Ginkgo

@ Mia heyl17 : Vind ik eigenlijk raar dat de boer dat zei want appels, of ander fruit van op de grond zijn echt niet goed voor paarden en koeien. Kleinere dieren kunnen daar al beter tegen zoals schapen en geiten. Maar zeker paarden hebben een gevoelige maag en indien ze veel appels opeten gaan deze in de maag beginnen gisten. Nu en dan eentje zal inderdaad geen kwaad kunnen, maar veel zou ik ze er toch niet geven !

En ik denk niet dat een koe snel een appel zal opeten trouwens. Je moet eens letten op de graaswijze van de twee verschillende dieren. Een koe graait het gras samen met haar tong en trekt het dan af met de tong. Een paard knabbelt aan het gras met de voorste tanden. Vandaar dat een paard wel appels zal eten en een koe nog niet te gauw. Probeer maar eens een appel op te rapen met je tong

greetz,
Karel
donderdag 2 oktober 2014 - 23:06
mia_heyl7

Mia_heyl7

Karel, ik ben een nerd, laat ons zo zeggen, ik schreef alleen maar, wat de boeren mij vertelden
de koeien? die eten toch de gevallen appels op, en de paarden, ik heb er nog geen gebracht, en ik denk niet, dat paardenboer bedoelde, dat ik er elke dag een kist moest bijkappen, " op tijd en stond" is niet alle dagen he
vrijdag 3 oktober 2014 - 07:47
Ginkgo

Ginkgo

haha mia, ja zo'n kist elke dag zou wat teveel van het goeie zijn . Kan zijn hoor dat de koeien die opeten, het is wat ik zelf eigenlijk altijd dacht. Maar van het gisten ben ik wel zeker. Je hebt zo in Afrika ook vruchten die van de bomen vallen waarvan de olifanten e.d dan van eten en zij worden dronken doordat het fruit begint te gisten in hun maag. Dat zijn weliswaar grotere hoeveelheden, maar t'is wel grappis om te zien. Ik denk dat er filmpjes van zin op U-tube.

Groetjes,
Karel
vrijdag 3 oktober 2014 - 19:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon