menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wanneer krijgen we pruimen

Ga naar meest recente reactie

Yvonne

Yvonne

Wij hebben nu 3 a 4 jaar een pruimenboompje staan. Het is de Reuzenpruim 'Jumbo' (Prunus domestica) , van Bakker uit Hillegom.

Deze hebben wij aangeplant als klein, jong boompje, maar inmiddels is het al een aardig boompje geworden.
Wij hebben niet gesnoeid, alleen een paar naar binnen groeiende takken en kleine takjes onderaan weggehaald.

Ieder jaar kijken wij met spanning of er bloesem in komt, zo ook dit jaar............, Maar helaas, ook dit jaar komen er volgens mij, weer alleen blaadjes aan.

Ik vraag me dus af, na hoeveel jaar je voor de eerste keer bloesem en dus pruimen krijgt ?

Groetjes,
Yvonne
vrijdag 30 maart 2007 - 10:55
JovanDreumel

JovanDreumel

Bij pruimen duurt dat ongeveer 6 jaar.
zondag 8 april 2007 - 04:25
Yvonne

Yvonne

Oke, bedankt, dan moeten we dus nog even geduld hebben ............
maandag 9 april 2007 - 01:20
brompie

Brompie

Zou toch maar eens navragen bij Bakker, als je hun catalogus moet geloven hoef je alleen maar naar de boom te kijken om er pruimen aan te krijgen
Grt brompie
maandag 9 april 2007 - 02:05
Yvonne

Yvonne

Ik heb een mail gestuurd naar Bakker, en ik kreeg een mail terug met het antwoord dat het 5 jaar zal duren.

Maar bedankt voor het meedenken.

Groetjes,
Yvonne
maandag 9 april 2007 - 02:55
spinty

Spinty

yvonne, ik weet niet waar je woont, maar hier in de buurt(omgeving maastricht) is er een boomkweker
waar je voor 7 euro een laagstam boom koopt die het eerste jaar al draagt het betreft
camiel galade in wellen (belgie)
dit is een kleine vakkundige boomkweker van in de 60 jaar die samen met zijn neef werkt
groetjes
spinty
zaterdag 14 april 2007 - 16:32
cornelia

Cornelia

Hoi Yvonne,

Ik had vorig jaar voor het eerst pruimen aan de boom (in het 6de jaar) maar dan ook wel direkt 13 kg.
(ik neem aan dat dit alleen maar meer kan worden?)

groet
maandag 16 april 2007 - 02:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon