menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pecan Noten Staan er vruchtdragende bomen in Belgi

Ga naar meest recente reactie

Tuinprins

Tuinprins

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die weet hebben van vruchtdragende pecanbomen in België? De Latijnse naam voor de pecanboom is Carya illinoiensis.

Het schijnt dat je voor noten minstens twee bomen nodig hebt i.v.m. kruisbestuiving. Aangezien de pecanboom flink groot kan worden zullen er maar weinig plekken zijn waar twee pecanbomen bij elkaar staan.

En ja, ik weet dat pecanbomen het beter doen in een continentaal klimaat dan in een maritiem klimaat maar daar gaat het nu even niet om.

Bij voorbaat dank voor het meedenken!


Gegroet, de tuinprins
zondag 27 oktober 2013 - 08:43
WiPe

WiPe

Er zijn nauwelijks bomen te vinden in België. Voor zover ik weet staan er alleen in Groenendaal, Wespelaar en Meise.
http://www.dendrologie.be/bdb.php?p=200&page=&alpha=&taxus=Carya+illinoinensis&location=&keyword=
zondag 27 oktober 2013 - 11:48
Limoncello

Limoncello

Ik zou niet weten waar er 1 staat in België maar je kan ze wel kopen. Wel ken ik iemand die in de Vogezen woont en die er een paar heeft en dat blijkt te lukken.
Er zijn er die in zone 4b en 6b kunnen overleven dus waarom niet bij ons...
maandag 4 november 2013 - 23:42
Tuinprins

Tuinprins

De zgn. "Northern Pecans" zijn bij ons goed winterhard, dat is het probleem niet.

Waar het om gaat is dat de pecannoot zich goed vult tijdens de zomer d.w.z. dat je niet met lege pecannoten zit. Nu schijnt het dat je echt warme zomers nodig hebt om gevulde pecannoten te krijgen en dat is bij ons een probleem daar wij geen continentaal maar een maritiem klimaat hebben.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 6 november 2013 - 20:08
Ouwepee

Ouwepee

Ik heb er een zestal rassen van. Kwamen van de Achtplagennuts in Friesland. Dithmar Guillaume kocht destijds zijn kweekresten op. Toch hoor ik er niet veel meer van. Zijn niet echt winterhard hier in zone 8.
De geschiedenis van de Kaki's herhaalt zich, zo is deze cirkel ook zo goed als rond.
Nu dan, je kan weer even verder.
maandag 20 januari 2014 - 22:43
WiPe

WiPe

Leo,

om welke 'geschiedenis van de kaki's' gaat het hier? Ik vrees dat ik niet goed mee ben terwijl het onderwerp me echt wel interesseert.

woensdag 22 januari 2014 - 09:39

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon