menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kweepeer of cydonia oblonga

Ga naar meest recente reactie

baba

Baba

Iemand ervaring met kweepeer ?
zondag 6 oktober 2013 - 16:15
Prinske

Prinske

Op welk vlak? De plant? De vrucht?
maandag 7 oktober 2013 - 08:09
baba

Baba

Op alle vlakken.Is het een winterharde plant met lekkere vruchten? Wat kan je met de vruchten doen? Welke soorten zijn de beste?Waar plant ik ze het best?Veel wind of weinig wind? Gemakkelijk te houden in leivorm? Veel vragen ,hé!

mvg
maandag 7 oktober 2013 - 09:11
Prinske

Prinske

Nu ben ik geen expert maar het is een winterharde plant. De vruchten zijn op zich zeer onaangenaam om zo uit de hand te eten. Zeer hard en wrange smaak maar je kan er wel lekkere jam/gelei/confituur van maken. Er zijn verschillende soorten qua grootte en vorm maar de soort kies je vooral op basis van de bevruchting. Je heb zelfbevruchtende soorten maar ook anderen die je dient te combineren voor optimale bevruchting. Het best staan ze op een iets of wat beschutte en zonnige plaats maar halfschaduw kan ook nog. Leivorm durf ik niet zeggen.
dinsdag 8 oktober 2013 - 08:53
Limoncello

Limoncello

De planten staan bij mij in noord-zuid richting in open vlakte. Grond is vochtig in de winter. Rea's Mammoth(kweepeer) en Leskovacz(kwee-appel) heb ik op laagstam. Volop bloemen en vruchten na 2 jaar. Je eet ze niet zo uit het vuistje maar kan er bijvoorbeeld confituur of gelei van maken. Om te zien of ze rijp zijn hanteer ik de pluktruk, als je ze draait aan hun steeltje en ze laten automatisch los, dan zijn ze goed.

Hier staat een lijst van soorten en hun kenmerken (in het kort) -> null http://www.kweepeer.nl/rassen/
maandag 4 november 2013 - 23:55

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon