menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pche de vigne

Ga naar meest recente reactie

derosse

Derosse

Beste,

ik was gisteren op bezoek bij iemand die een perzikkenboom in zijn tuin had staan. Het was een soort bloedperzik die heerlijk smaakte. De eigenaar wist mij te vertellen dat deze soort Pêche de vigne noemt maar wist niet of dit de juiste benaming was. Klopt dit of is dit een algemene benaming?

Heeft iemand ervaring met deze soort? Ik heb nog wel plaats in mijn tuin voor zo'n exemplaar en ben van plan om er eentje te planten.
maandag 30 september 2013 - 09:00
derosse

Derosse

Niemand?

zou het kunnen dat dit Sanguine de Savoie zou zijn?
dinsdag 1 oktober 2013 - 08:05
BOSVROUW

BOSVROUW

Als je afbeeldingen op Google intikt krijg je de foto's van Pèche de Vigne. kan je vergelijken!
dinsdag 1 oktober 2013 - 09:45
derosse

Derosse

Probleem is dat Pêche de vigne blijkbaar een verzamelnaam van soorten is weet ik ondertussen.

Daarom ben ik op zoek naar wat info/ervaringen met de soort hierboven.
dinsdag 1 oktober 2013 - 09:50
Limoncello

Limoncello

Ik heb hier de Sanguine de Savoie staan naast een perzik 'Champion'. Het eerste jaar heeft de sanguine al iets gegeven. Vruchten kleiner dan een vuist maar o zo zoet en sappig. Daarom hoop ik op een productief jaar volgend seizoen. Nu staan er al veel bloemknoppen op dus dat zal goed zijn, behalve als de late nachtvorst nog eens van de partij is...
dinsdag 5 november 2013 - 00:06
derosse

Derosse

Bedankt voor uw antwoord.

ik heb er ondertussen al 1 laten bestellen bij mijn tuincentrum. Binnenkort binnen, en in de grond.
dinsdag 5 november 2013 - 08:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon