menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appelboomke planten maar welke

Ga naar meest recente reactie

scubagarden

Scubagarden

Bestens,

ben net verhuisd naar een appartementje met een leuk tuintje (niet zo heel groot, ong. 20 a 30 m²) en ben zo wat bezig geweest met het "renoveren" van mijn tuintje. De zon die ik heb in mijn tuin is niet zo ideaal maar hij is er wel ( tot drie uur 's middags ofzo). Nu zou ik graag een appelboomke planten in mijnen tuin, maar dan zal hij wel in de hoek staan met het minste zon. Dus ik zou echt niet weten welke soort en dergelijke ik zou moeten nemen. Het zou vooral gaan om appels die ik dan kan gebruiken om appelmoes mee te maken, tliefst zoet, en ook eenen die nie te groot wordt.

Heb er nen foto bijgevoegd zodat je een beetje een beeld kan scheppen hoe die hoek eruitziet, er staat nu een rhodondenderon die ik al aant opsnoeien ben om hem erna uit te smijten.

Tbeste zou zijn nen zelfbestuiver want er staat hier nergens in de buurt nen anderen fruitboom dusja.

Moest dit niet ideaal zijn voor een appelboom te planten kan ik nog altijd uitkijken naar een andere boomsoort die niet te groot is, tliefst fruit natuurlijk.

Advies hieromtrent zou tof zijn, of voorstellen om er iets anders mee te doen zou ook goed zijn, dus bij deze shoot!

MVG Tom

Fruit

zondag 22 september 2013 - 18:45
Eliaske

Eliaske

Daar kan je geen appelboom planten. Te weinig zon, weinig wind. Een fruitboom overleeft het zo toch niet.
Ik denk dat je een andere plaats moet zoeken.
maandag 23 september 2013 - 17:27
jens10

Jens10

naar welke richting zijn de muren gericht noordmuur,westmuur,...?
je zou ook enkele appel of perenbomen tegen de muur kunnen leiden
ik zou persoonlijk perenbomen nemen want die houden van beschutting appelbomen hebben liever wat meer ruimte en luchtcirculatie al bestaan er ook enkele rassen die ertegen kunnen zoals lombarts calville dat is wel geen moesappel maar wel lekker als dessertappel als moesappel zou ik je peasgood nonsuch aanraden het krijgt de grootste appels die er bestaan en is goed voor keukenverwerking
maandag 23 september 2013 - 18:02
Chef

Chef

Geen ideale omstandigheden maar het valt te proberen natuurlijk. Ik zou kiezen voor een vroeg rijpend zomerras anders loop je het risico dat de vruchten niet rijp worden. Discovery is zelfbestuivend, vroeg rijpend en weinig gevoelig voor ziekten.

Een zure kers kan natuurlijk ook. Of misschien een vroege zelfbestuivende pruim,zoals Opal.
maandag 23 september 2013 - 23:31
tuinvanlaura

Tuinvanlaura

Zou een druivelaar hier niets zijn? De bakstenen kunnen de warmte bufferen waardoor je normaal een goed klimaat kan maken.?
dinsdag 24 september 2013 - 14:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon