menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Appels zaaien uit pitjes

Ga naar meest recente reactie

lozanojose

Lozanojose

Hoi,

1 week geleden had ik appelpitjes geplant in een verwarmde kas.
Nu zijn er al 2 uitgekomen. Zelfs de echte blaadjes zijn nu te zien
die komen nu uit de kiemblaadjes.

Wanneer moet ik beginnen met afharden en wat kan ik dan het beste doen?
In welke grond moet ik ze overpotten en wanneer?


Alvast bedankt,
Jose
maandag 19 maart 2007 - 12:14
Victor44

Victor44

Ik wil je niet ontgoochelen,maar uit je pitjes komen alleen maar hoogstammen,waarvoor je dan ook de nodige ruimte in je tuin moet bezitten.Om echte goede appelrassen te bekomen zal je waarschijnlijk genoodzaakt zijn om te enten.
Grtjs Victor
maandag 19 maart 2007 - 22:00
chinchinye

Chinchinye

hoi hoi,

ik heb wel eens gehoord dat je eigenlijk alleen maar de wilde appelvariant gegroeid krijgt uit appelpitten of boompjes die geen vruchten dragen...

maar goed, daar kom je alleen achter door t te proberen. ik zou zeggen dat ie met 10-15 graden wel lekker naar buiten kan. in pot of in de volle grond(met voldoende bescherming tegen eventuele dieren)

ben benieuwd...!!!

groeten eline

donderdag 22 maart 2007 - 11:49
nathalieschouppe

Nathalieschouppe

hoi Jose !!
het is om te vragen :
heb je de appelpitjes een koude periode gegeven ???
het is om te weten want ik zou het ook graag eens proberen gewoon om het eens te zien groeien enzo
groetjes !!
xxx
Nathalie
zaterdag 2 juni 2007 - 17:53
Limoncello

Limoncello

Wel ik heb het ook geprobeerd over 3 maanden. Er zijn er veel uitgekomen. Bijna allemaal. Heb er nu 11 van de Pink Lady soort.

Toen ik terug van Portugal kwam vorige week had ik een mooie verassing...neen er zaten nog geen appels op, ze hadden allemaal mooie witte sporen genaamd MEELDAUW

Heb ze bespoten en wacht het resultaat af. De meeste hebben al 15-20cm dus redelijk grote plantjes

Heb dezelfde methode ook is geprobeerd met mandarijnpitjes en op de 8 is er al 1tje uitgekomen. Veel geduld moet je hiervoor hebben hoor. Staat nu in mini-serre voor verdere ontwikkeling
zondag 3 juni 2007 - 02:28
nathalieschouppe

Nathalieschouppe

hoi!!
sorry dat ik zo nieuwsgierig ben maar
wat ga je dan met deze plantjes doen???
want ze gaan geen lekkere appels geven
groetjes !!!!
-xxx-
nathalie
zondag 3 juni 2007 - 02:32
Limoncello

Limoncello

Het eerste jaar zal ik er niet van mogen eten (zal toch niets op staan) en de jaren nadien zal het gif weggewerkt zijn.
Maar om appels te hebben moet ik die boompjes enten denk ik. (niet zeker)
zondag 3 juni 2007 - 02:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon