menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe bessen

Ga naar meest recente reactie

berger8

Berger8

Ik wil graag 4 Blauwe Bessenstruiken in mijn Tuin,en ik wil graag zoete bosbessen want ik hou niet van zuur.Misschien weet iemand een Kweker waar ik ze kan kopen en welke soort. misschien kan iemand helpen ,door mijn Blaaskanker wil ik ze wat meer eten meer als bescherming,het gaat met mij weer beter gelukkig.
hartelijke groetjes peter
woensdag 7 augustus 2013 - 18:18
sugar

Sugar

De proeftuin (www.proeftuin.org) verkoopt de inheemse blauwe bosbessen, maar dat zijn helemaal geen makkellijke planten om te kweken.

Blauwbessen hebben altijd een licht zure ondertoon, maar dat maakt ze volgens mij net lekker. Darrow is hier waarschijnlijk de zoetste, na Sunshine Blue maar die laatste ga je waarschijnlijk niet vinden in de handel (en heeft kleine opbrengst na een koude winter).

Als het je om de anti-oxydanten te doen is, zwarte bessen (cassis) bevatten meer anti-oxydanten dan bosbessen (en enorm veel vitamine C).
Plant ook nog een braam (zo spreid je je oogstseizoen), 'Triple Crown' is erg zoet, en je gaat v
woensdag 7 augustus 2013 - 19:43
Figo

Figo

Ga voor blauwbessen eens kijken bij Blueberry Fields...
En de soort Ivanhoe geeft zoete dikke bessen....
woensdag 7 augustus 2013 - 20:56
berger8

Berger8

Hartelijke Dank voor je Info.Peter
donderdag 8 augustus 2013 - 10:26
piet1

Piet1

De lekkerste blauwe bes groeit hier in de bossen, je mag ze in juni komen plukken. Dus
groeten Piet
donderdag 8 augustus 2013 - 21:44
reneemettrie

Reneemettrie

Ik heb hier al jaren 2 struikjes staan en ze zijn nauwelijks gegroeid, hebben ook nog nooit vruchten gedragen. Ik heb kleigrond, heb al wel turf toegevoegd.
Eigenlijk zijn het struiken voor veengrond.
Dus als je geen geschikte grond hebt: Andere bessen planten en de blauwe bessen diepgevroren kopen???
vrijdag 9 augustus 2013 - 21:46
sugar

Sugar

Anders in potten zetten . Gaat perfect. https://fruitberg.wordpress.com/2012/04/10/blauwbessen/
vrijdag 9 augustus 2013 - 23:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon