menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Citrus Mitis Verliest blad in zomer

Ga naar meest recente reactie

Florisnr1

Florisnr1

Hallo,

Ik ben Floris en woon sinds kort samen met mijn vriendin.
wij hebben een appartement met een inpandig balkon. dit is een soort van serre in huis waarvan de buitenramen geheel open geschoven kunnen worden.

wij hebben nu sinds 1,5 maand ongeveer een Citrus Mitis boompje. we wilden iets voor in huis (balkon) en ons werd dit boompje aangeraden omdat deze vrij makkelijk is. het raam staat zoveel mogelijk open en de boom (onderkant en bovenkant) staan regelmatig lekker in de zon.

nu na 1,5 maand begint hij (groen) blad te verliezen. we geven hem 1 keer in de week een liter water met een scheutje meststof voor citrusachtigen. ook vallen er zo nu en dan wat (oranje) vruchten uit.

Volgens de man bij de intratuin bloeit dit boompje 2 keer per jaar en hij had dat pas 1 keer gedaan. wat dus aangeeft dat dit nog een keer moet gaan gebeuren

wat doen wij verkeerd waardoor het boompje zijn blad begint te verliezen, of hoort dit gewoon?
zondag 4 augustus 2013 - 18:03
Bombycilla

Bombycilla

kun je geen foto plaatsen?
zondag 4 augustus 2013 - 18:29
Florisnr1

Florisnr1

bij dezen de foto van het balkon

Fruit

zondag 4 augustus 2013 - 18:48
Florisnr1

Florisnr1

en een foto van het boompje..
er zit nu wel wat blad aan, maar ik wil niet dat hij kaal wordt

er liggen op de foto niet zoveel bladeren meer bij, want ik heb ze vanmiddag opgeruimd..

Fruit

zondag 4 augustus 2013 - 18:50
Eliaske

Eliaske

Mogelijke oorzaken:

- wortelrot ==> veel water!!
- magnesiumgebrek/tekort aan voedingsstoffen , probeer wat voeding te geven speciaal voor citrusbomen (http://www.dcm-info.be/nl/hobby/producten/siertuin-meststoffen/dcm-organische-meststof-voor-citrus-en-mediterrane-planten/)

- te veel water gegeven
- weinig licht/warmte
- verpotten
zondag 4 augustus 2013 - 19:44
Florisnr1

Florisnr1

Ik kan me niet voorstellen dat ie te veel water krijgt. We voelen meestal goed of de grond droog aanvoelt en dan pas krijgt hij water met meststof voor citrusachtigen. Ook heb ik gister na aanleidingvan bovenstaand bericht gevoeld of de onderkant van de pot nat is, maar deze was ook vrij droog
We hebben hem ook niet verpot, hij zit nog in de pot waarin hij ook bij de intratuin stond. Weinig licht / warmte kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen daar hij vanaf 8 uur tot 15 uur ongeveer in de zon staat.

Ik heb wel iets gelezen over te kalkrijk water.. Wij geven gewoon leidingwater, daar we geen regenwater kunnen opvangen. Kan dat een probleem zijn?
maandag 5 augustus 2013 - 11:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon