menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus avium Hedelfinger

Ga naar meest recente reactie

tadaa

Tadaa

Wanneer is de kerselaar 'vruchtrijp'? Wanneer is een kerselaar ongeschikt of onherstelbaar? Deze kerselaar staat al 15 jaar, (vaak vergeten, tegenwoordig wel groene vruchtjes maar geen bruikbare vruchten).Deze vraag is gesteld vanop Prunus avium Hedelfinger.

Fruit

donderdag 25 juli 2013 - 21:46
tadaa

Tadaa

Enkel de laatste twee jaar is er extra aandacht voor koeiemest geweest en gesnoeid maar ik ben bang om teveel te snoeien. (adviezen tuincenter)
Vreemd genoeg is de boom ook verstrengeld met een populier.
donderdag 25 juli 2013 - 21:50
jdcoster

Jdcoster

Dat is geen kerselaar hoor.
vrijdag 26 juli 2013 - 00:01
tadaa

Tadaa

Wat is het dan wel?
Als het geen kerselaar is, dan ben ik bedrogen door het tuincenter waar ik het boompje kocht.
vrijdag 26 juli 2013 - 09:13
jdcoster

Jdcoster

Ik vermoed een Cornussoort (alba?) maar ik ben niet voldoende deskundig om dat met zekerheid te determineren. Er komen nog wel antwoorden.
vrijdag 26 juli 2013 - 12:18
tadaa

Tadaa

Intellectuele eerlijkheid: als u het antwoord niet weet, dan moet u ook niet reageren of hooguit doorverwijzen naar een expert ter zake. Potgrond kopen we toch ook niet bij de bakker of de slager?
De foto is enkele dagen geleden gemaakt en toont de huidige bevruchting (opbrengst groot, kwaliteit: nul).

vrijdag 26 juli 2013 - 13:05
satomi

Satomi

Maar JdCoster heeft wel gelijk; het is een Cornussoort en geen kers. Voor de juiste determinatie zijn foto's nodig van struik/boom als geheel en van de takken met blad en bladknoppen.


vrijdag 26 juli 2013 - 14:15
jdcoster

Jdcoster

In het Land der Blinden is eenoog koning Tadaa.
Of interpreteerde ik uw antwoord verkeerd?
vrijdag 26 juli 2013 - 15:42
Eliaske

Eliaske

Dat is inderdaad geen kerselaar Hedelfinger. Die soort heb ik trouwens in m'n tuin staan en ziet er zo niet uit. De bladeren zijn vele groter en meer donkergroen en de vruchten zouden normaal nu al rijp zijn.
vrijdag 26 juli 2013 - 19:42
tadaa

Tadaa

Dus de handelaar heeft mij opgelicht.
Die boom gaat eruit.

Ten andere: ik heb nog altijd geen antwoord op mijn vragen alleen het verwijt dat het geen kerselaar 'hedelfinger' is.
zondag 28 juli 2013 - 19:51
jdcoster

Jdcoster

Verwijt ???
U vraagt iets over kersen en plaatst een foto van een Cornus.
Wat wilt u dan voor antwoord?
Stel uw vragen eens in het tuincenter misschien
zondag 28 juli 2013 - 21:56
Persica

Persica

Al 15 jaar!...Bedrogen, ja zelfs opgelicht te zijn door een tuincentrum, en dan nu op de koop toe het ondeskundig advies te moeten incasseren aangedragen door welwillende en meedenkende Forum-leden,..ja dat valt zeker niet mee om zo iets te verwerken. Veel sterkte!
woensdag 31 juli 2013 - 17:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon