menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe honingbes ziek

Ga naar meest recente reactie

groenvingers

Groenvingers

Ik Lees overal dat blauwe honingbessen weinig of niet gevoelig zijn voor ziektes. Toch vertoont mijn afgelopen voorjaar geplante blauwe honingbes roestkleurige vlekjes op bladeren en takken. Iemand een idee wat het kan zijn?

Fruit

zondag 14 juli 2013 - 15:16
groenvingers
zondag 14 juli 2013 - 15:39
WiPe

WiPe

Bladschimmel, naar mijn idee weinig schadelijk.

Welke soort (wetenschappelijke naam) heb je precies staan? Ik heb Lonicera caerula emphyllocalyx staan en ik begrijp absoluut niet waarom ze dat honingbes noemen. De bessen zijn vrij zuur. Ik vraag me af of er andere ondersoorten van Lonicera caerula zijn die smakelijke vruchten geven.
zondag 14 juli 2013 - 22:23
groenvingers

Groenvingers

Bedankt WiPe!

Zal vanavond de naam even opzoeken, zit nu op mijn werk.

Mijn planje heeft nog geen besjes gehad, dat verwacht ik volgend jaar pas, omdat ik hem pas net heb aangeplant, geen idee dus hoe hij zal smaken, maar heb hoge verwachtingen
maandag 15 juli 2013 - 11:50
groenvingers

Groenvingers

Er staat helaas alleen lonicera caerulea op het kaartje
maandag 15 juli 2013 - 20:27
WiPe

WiPe

Ik heb Le Livre des Baies van Claude Misonne en Jelena De Belder er op nagelezen en daar staat letterlijk in dat de smaak van de bessen sterk verschillend kan zijn van plant tot plant. De bevolking in Rusland zou de beren observeren om te weten van welke plant ze bessen kunnen verzamelen en welke niet. Zoals ze in Itali
dinsdag 16 juli 2013 - 08:24

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon