menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbeiplant van Aldi

Ga naar meest recente reactie

groentje1

Groentje1

Hallo,

Ik heb 3 weken geleden aardbeiplantjes Ostara in de Aldi gekocht.
Ik had over dat goede doordragende soort gelezen en ik ging ervoor. Het zijn ministompjes in een zakje met wat turfgrond bij.
Ze staan in goede potgrond met 3 in een grote emmer.
Nu heb ik nog geen enkele beweging qua groei gemerkt.

Wat moet ik doen ?
Help mij
Groentje
zaterdag 11 mei 2013 - 14:07
psygothic

Psygothic

Heb deze vorig jaar ook gehad en idem... geen groei geen aardbeien
zaterdag 11 mei 2013 - 14:16
sugar

Sugar

Ik zou zeggen, koop je aardbeien in de Aveve of via kweeduivenoorden (http://www.kweduivenvoorden.nl/). Daar betaal je 0,5 EUR voor een plantje (+6-7 EUR portkosten), ik heb op de vele planten die ik er vorig jaar bestelde geen uitval gehad.
zaterdag 11 mei 2013 - 17:31
Kriskras

Kriskras

Groentje1 stelde:

in de Aldi gekocht.


Wij hebben ons drie jaar geleden ook aardbeien aangekocht bij de Aldi. Eerste jaar niets, tweede jaar een beetje en nu eensklaps een welig bosje. Die aardbeien werden wel in volle grond geplant.
Tsja, op een knopje duwen om onmiddellijk resultaat te hebben, dat werkt enkel met computers (en dan nog).

Tussen haakjes, werden er gaten voorzien onderaan de emmer? Men moet immers de grond constant vochtig houden, maar er mag zich geen laag water bevinden onderaan, en de aarde moet steeds luchtig blijven. Voor het wortelstelsel, weet je nog wel?
dinsdag 14 mei 2013 - 10:15
sugar

Sugar

Ik zie nog altijd de reden niet in om zoiets bij de Aldi te kopen. Ik betaalde mijn plantjes 0,5 EUR per stuk en had drie maand na het aanplanten al aardbeien.

dinsdag 14 mei 2013 - 19:42
Borsalino

Borsalino

Zoals Sugar al aangaf, koop kwaliteit en je hebt meteen opbrengst, zelfs zonder op een knopke te duwen.

Maar ja als ge rommel koopt in den Aldi doet ge dat omdat het er goekoop is?
Weet nu niet wat zo een plantje kost in den Aldi.
woensdag 15 mei 2013 - 17:45
groentje1

Groentje1

Ja zeg, wat krijg ik hier allemaal naar mijn groen hoofd???

Waarom zegt Borsalino dat Aldi rommel verkoopt of dat ik rommel koop?
De andere mensen op het forum geven nog goede raad, maar jij breekt gewoon af, zomaar. Geef jij altijd zulke antwoorden?

Ik heb nog nooit aardbeien gekweekt en het leek me leuk om het te proberen.
Ik las dat Ostara een goed ras is en zag ze die week liggen in de Aldi (50 cent per worteltje)

Ik had een paar grote lege potten.
Ik noem ze emmers omdat ze die grootte hebben (10 l).
Ja, er zitten gaten in

Ja, ik heb ondertussen aardbeienplantjes gekocht en die staan vol bloempjes.

donderdag 16 mei 2013 - 00:20
Borsalino

Borsalino

Groentje, je geeft zelf aan dat stompjes uit den Aldi niet groeien en ze 50 cent kosten.
Dus daaruit kan je maar 1 ding uit opmaken dat het zelfs dure rommel is aan 50 cent.
Bij Kweduivenvoorden bv betaal je zelfde prijs + weliswaar verzenden en dan pas heb je kwaliteit.

Is al eerder aangegeven door Sugar en heb ik beaamd, waarom dan zeggen dat ik geen goede raad geef van ze elders te kopen!!!!

Dan schrijf je dat je ondertussen aardbeiplantjes hebt vol met bloemen!?
Dus heb je ergens anders aardbeiplantjes gekocht?
donderdag 16 mei 2013 - 08:20
Polplastron

Polplastron

Plantjes kopen in supermarkten is over het algemeen geen goed idee: ze staan vaak veel te lang binnen met te weinig licht, de kwaliteit van het materiaal laat vaak te wensen over en over de naamgeving van wat verkocht wordt wil ik het dan nog niet eens hebben.

Koop je koffie in de supermarkt en je planten bij een tuincentrum of boomkweker. Het omgekeerde leidt vaak tot frustraties. De uitzonderingen bevestigen de regel.

Groeten,

Pol
donderdag 16 mei 2013 - 10:22
powerlite

Powerlite

@groentje1: was dat in de aldi in belgie ? want hier in westvlaanderen was het een 6 tal weken geleden dat ze aarbeienplanten verkochten en dat waren hele mooie planten. Geen stompjes in een zakje , maar echte planten in pot.

Aldi heeft regelmatig heel goeie kwaliteitsplanten aan heel goeie prijs. Zo kocht ik 2 jaar terug 5 bomen , maar door de extreme weersomstandigheden waren er 3 gesneuveld. 1 mailtje naar aldi , en ik kreeg onmiddelijk de belofte dat ze nieuwe gingen opsturen per post. En idd , in dat najaar stond taxipost hier op een dag aan mijn deur met 3 nieuwe bomen , en ze waren zelfs zo tof van bomen te sturen van 2 jaar oud , zodat die geen achterstand hadden op de 1 jarige van de lente ervoor.

Dag alles voor bomen die verkocht worden aan 3,99 euro per fruitboom (appel , peer , pezik , pruim , kers). Veel kwekers kunnen er een puntje aan zuigen.

Alleen 1 ding. Als je planten in de aldi koopt , koop ze dan de eerste dag van de nieuwe promotieperiode. De planten worden vaak aan hun lot overgelaten in de winkels. Ze zijn in top conditie als ze toekomen , maar drogen snel uit in de airco winkels.
donderdag 16 mei 2013 - 17:39
groentje1

Groentje1

Voila, nu hoor je het eens van een ander: de Aldi (en de LIdl) heefft goede kwaliteit van plantjes.
Het heeft zelfs al in de krant gestaan over de rozen(per 10) :ze zijn beter dan rozen uit de bloemenwinkels!
Powerlite, Bedankt voor de steun
Heb je echt die boompjes thuis gekregen na een mailtje? Amai!

Mijn vraag aan het forum was enkel of er iemand was met dezelfde "stompjes" en of ik iets verkeerd deed. Kreeg ik daar vanalles naar mijn kop, alsof hje gestraft moet worden als je een plant in de Aldi koopt!

Ja, het zijn stompjes uit West-Vlaanderen .
Toen ik het mailje schreef, was het 3 weken geleden dat ik ze gekocht had.
Ik heb die plantjes gemist, denk ik.

Nu heb ik aardbeienplantjes in een plantenzaak gekocht en die staan gezond met veel bloempjes.
Maar volgend jaar koop ik er toch weer in de Aldi. Maar geen stompjes meer, wel plantjes in pot.

zaterdag 18 mei 2013 - 15:59
Gespeel

Gespeel

Volgende week woensdag - dat is 29 mei - verkopen ze opnieuw aardbeienplantjes bij Aldi. Met verschillende bloeitijden staat er bij. 3 plantjes kosten
donderdag 23 mei 2013 - 13:20
sugar

Sugar

Tja, waarom 0,5 - 0,75 EUR uitgeven bij een vakman per plant wanneer je ze ook voor 1,17 EUR in de Ald kan kopen.
Je kan nu perfect starten en nog oogsten verderop in 't seizoen.
donderdag 23 mei 2013 - 15:52
krissie

Krissie

vandaag bij tuincentrum Van Gastel aardbeiplanten zien
staan , 3 plantjes apart in een potje maar verpakt samen in een
setje van 3 .( Mara des bois ) stond op het potje .
Prijs
donderdag 23 mei 2013 - 19:35
sugar

Sugar

Ga gewoon eens langs bij de plaatselijke Aveve. Daar koop je ze w
donderdag 23 mei 2013 - 19:38
Gespeel

Gespeel

Ga gewoon eens langs bij de plaatselijke Aveve

Die vind ik ook wel duur. 5 euro per plant of zo.
donderdag 23 mei 2013 - 21:39
krissie

Krissie

het is niet dat ik aardbeiplanten nodig heb ,
maar door deze topic te volgen heb ik toen ik langs de
planten liep daar speciaal is naar de prijs gekeken .

Groetjes
Krissie
donderdag 23 mei 2013 - 21:42
Gespeel

Gespeel

Waar kun je aardbeienplanten online bestellen?
donderdag 23 mei 2013 - 22:39
sugar

Sugar

Hier : http://www.kweduivenvoorden.nl/

Je moet wel verzendingskosten inrekenen (maar als je veel plantjes koopt is dat niet veel per plantje)
donderdag 23 mei 2013 - 22:41
spinty

Spinty

hier in de omgeving worden veel aardbeien in kassen gekweekt voornamelijk alsanta
Na de pluk vraag ik aan een teelder of ik uitlopers mag uitdoen.

De planten worden aan het einde van het jaar omgeploegd.

Deze uitlopers geven volgend jaar volop aardbeien.

kijk eens of er teelers in de buurt zijn dan heb je de beste plantjes.

groetjes,

Mat

zaterdag 25 mei 2013 - 08:41
Gespeel

Gespeel

Ik was vandaag in Aldi en de aardbeiplanten die er stonden leken nergens naar. De planten stonden in een bakje per drie, zogezegd een vroege, normale en een late plant, maar niets wees er op dat die planten dit jaar nog vruchten zouden dragen. Ik ben wel deze middag geweest en de mooiste planten waren toen misschien al weg.
woensdag 29 mei 2013 - 18:47
Boerke

Boerke

Ik plante mijn aardbeien steeds eind augustus begin september. Mijn eerste uitlopers werden mijn planten voor het volgend jaar. Wegens plaatsgebrek ben ik er enkele jaren geleden mee gestopt maar volgend jaar zou het kunnen dat ik er weer enkele plant.
Op volgende link zie je meer uitleg over planten van aardbeiplanten. http://www.plantaardig.com/groenteninfo/berichten/hoe-zit-dat-nu-eigenlijk-met-de-plantdatum-van-aardbeien/
donderdag 30 mei 2013 - 10:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon