menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pruimenboom zonder vruchten.

Ga naar meest recente reactie

marcote

Marcote

heb in mijn tuin een pruimenboom staan die vorig jaar 3 pruimen had en de 2 jaar daarvoor geen enkele het is denk ik een reine claude 2 meter ernaast staat ook een pruimenboom die elk jaar veel vruchten geeft[honderden].Hoe kan dit?De vruchtdragende is geen reine claude.bij mijn buurman 5 meter verder staat ook deze reine claude die zit elk jaar vol.rara hoe kan dit?
donderdag 14 februari 2013 - 11:32
Boerke

Boerke

Heb hetzelfde voor. Twee pruimelaars;de ene draagt goed en op de andere komen bloemen maar geen vruchten. Iemand van Natuurpunt heeft me gezegd dat ik een goede bestuiver moet bijplanten.
donderdag 14 februari 2013 - 13:28
marcote

Marcote

maar wat ik al zei bij de buurman zit die wel vol vruchten dus het lijkt mij toch geen geval van bestuiving
donderdag 14 februari 2013 - 14:05
sugar

Sugar

Ben je er zeker van dat het hetzelfe ras is(er bestaan meerder Rein claude - rassen). Hou oud is de boom? Het kan wel enkele jaren duren voor een Reine Claude vruchten begint te dragen.
Ik zou ook dit voorjaar eens controleren of de boom op 't zelfde ogenblik bloemt als die van de buurman
donderdag 14 februari 2013 - 14:26
guy_fruit

Guy_fruit

Marcote,
Is het een hoogstam, halfstam of laagstam fruitboom?
Welk type van Reine Claude is het? Zoals Sugar schrijft, zijn er meerdere rassen in. (d'Oullins, Crottee, Souffriau, d'Althan, Conducta, ...)
Bloeien beide bomen gelijk en stonden er evenveel bloemen op?
donderdag 14 februari 2013 - 14:44
marcote

Marcote

Het type Reine Claude weet ik niet omdat deze boom er al stond voor ik hier kwam wonen 3 jaar geleden of het een hoog-half of laagstam fruitboom is weet ik ook niet .Heb meer verstand van gewone planten en bloemen.De stam is in ieder geval 2 meter en dan beginnen de uitlopers tot 2,5 mtr boven de stam.De smaak en vorm kwam exact overeen met die van de buurman het schijnt dat ze vroeger gezamenlijk met meerdere buren die bomen gekocht hebben.
donderdag 14 februari 2013 - 15:34
guy_fruit

Guy_fruit

Dan zal het wel een hoogstamboom zijn. Hoogstammen geven meestal de eerste 10 (12) jaar bijna geen vruchten.
U krijgt er wel een mooie, grote boom!

vrijdag 15 februari 2013 - 16:15
Chef

Chef

Heeft uw boom in het voorjaar evenveel bloemen als de boom van uw buurman?
vrijdag 15 februari 2013 - 17:55
marcote

Marcote

Niet dat ik weet komt omdat ik vorig jaar bij toeval een paar pruimen ontdekte waardoor ik dus ontdekte dat dit nog een pruimenboom is.Ik zei al heb meer verstand van bloemen en planten en gewone bomen maar van fruitbomen heb ik niet zoveel kaas gegeten had die vorig jaar geen pruimen gegeven dan was ik nu nog aan het raden wat voor boom dit was.
vrijdag 15 februari 2013 - 21:47
sugar

Sugar

Dus met andere woorden : je bent er absoluut niet zeker van dat het een Reine Claude is ...Kijk dit jaar eens of je veel bloemen hebt. Daarna kunnen we je helpen
vrijdag 15 februari 2013 - 22:04

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon