menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wespen en vliegen in de druivensere

Ga naar meest recente reactie

Gebera

Gebera

Hallo tuinvrienden,
Ik heb heel mooie druiven in de kas maar er zijn heel veel grote vliegen en wespen die ze ook lekker vinden.
Ze boren gaatjes in de druiven en dan wordt het best een smerige boel.
Wie weet hier raad voor want zo vind ik de druiven ook niet zo smakelijk.
MVG Alstroemeria

Fruit

zondag 2 september 2012 - 09:24
Bombycilla

Bombycilla

de druiven plukken of accepteren dat niet alleen jij ze lekker vindt
zondag 2 september 2012 - 11:48
Gebera

Gebera

beste Bombycilla,Daar heb je wel gelijk in maar ik kan ze ook niet allemaal tegelijk opeten en als ze rijp zijn smaken ze ook beter.
zondag 2 september 2012 - 12:10
powerlite

Powerlite

netzakjes ronddoen.
zondag 2 september 2012 - 14:24
jdcoster

Jdcoster

Vliegenhorren aan de ramen en de deur bevestigen. Zo hou je de wespen buiten. Dat zijn de boosdoeners. De vliegen komen alleen het gemorste sap oplikken.
zondag 2 september 2012 - 16:24
guy_fruit

Guy_fruit

Elke tros in een fijn gaaszakje steken en die toemaken met touw of een wasknijper. (Zie foto 5 bij de weblink)
Verwijder eerst alle beschadigde bessen met een dunschaartje, want beschadigde bessen gaan snel rotten!
Tip:
http://fruitabc.blogspot.be/2012/08/druiventroszakjes-tegen-vogel-en.html
zondag 2 september 2012 - 18:39
Cohe

Cohe

Je kunt hiervoor trosnetjes bestellen bij het Vlaams Zaadhuis. Deze netjes zijn meerdere malen te gebruiken. Als ik vragen mag welke druivenrassen heb jij in de kas staan ? zijn die resistent tegen meeldauw en andere ziektes?
maandag 24 september 2012 - 17:20
Gebera

Gebera

Ik heb als druif in de kas staan Frankenthaler en leopold 3,Ze hebben het dit jaar prima gedaan alleen jammer van die vliegen en wespen die er ook van snoepen.Maar er is genoeg over voor ons om van te eten.Alleen het ruikt nu niet zo lekker in de kas.
Ik zal voor volgend jaar toch maar kijken voor die trosnetjes.
Ik heb een zwavelbrander in de kas hangen,die doe ik 1 nacht in de week aan en heb helemaal geen meeldauw op de druiven .Dit doe ik nu 4 jaar en dat werkt uitstekend .Daarvoor altijd meeldauw en slechtrijpende druiven.
Gr. Alstroemeria
maandag 24 september 2012 - 19:28
krisvander17

Krisvander17

nog voedsel toedienen tijdens de groei ,in maand juni bvb ?
donderdag 20 juni 2019 - 15:02

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon