menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onkruidvrij houden onder de fruitbomen

Persica

Persica

Ik heb een lap grond ingezaaid met gras, hierop wil ik fruitboompjes zetten,
laagstam, de bedoeling is dat deze in rijen geplant zullen worden.

Deze 'zwartstroken' dienen onkruidvrij gehouden te worden, is er iemand die mij advies kan geven met welk product ik deze zwartstroken proper kan houden?

Dus een onkruidverdelger welke geen schade toebrengt aan nieuw ingeplante boompjes.

alvast mijn dank.
dinsdag 26 juni 2012 - 11:29
jdcoster

Jdcoster

Gereedschap: een schoffel
Product: Hakselhout of ... een deel van uw grasmaaisel
dinsdag 26 juni 2012 - 14:16
Limoncello

Limoncello

Persica, er zijn verschillende mogelijkheden. Ik ben van plan een fruithaag te maken en om zo weinig mogelijk werkt te hebben aan onkruid wieden ga ik worteldoek eronder plaatsen. Dat spaart me eeeeenorm veel moeite en mijn rug zegt dank u.

Je kan hakselhout zetten zoals jdcoster zegt maar dan heb je de kans dat de vogels alles op je gras krabben of gaten maken waardoor je op termijn toch onkruid zal hebben. Je moet ook zien of het hakselhout niet te dun is anders verteert het veel te snel.
maandag 2 juli 2012 - 23:20
powerlite

Powerlite

Persica,

antwoord op uw vraag is Ronstar.
je maakt in het voorjaar de strook onkruidvrij en je strooit ronstar
Als je van de strook afblijft (ik bedoel niet regelmatig harken enzo) dan blijft het schoon onkruidvrij. En 2e behandeling in de herfst zorgt ervoor dat je proper de winter doorkomt.

PS: ook enorm geschikt om tussen uw onderstam stekken te strooien. Daar is concurentie van onkruid nog erger. En dat heeft niets van invloed op de stekken , zelfs niet als ze nog niet geworteld zijn.
dinsdag 3 juli 2012 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon