menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe bes chichiquelite

Ga naar meest recente reactie

Lorie

Lorie

Ik kreeg via de zadencarrousel vorig jaar, dacht ik, zaadjes van iemand van de blauwe bes Chichiquelite.

Kan iemand me er iets meer over vertellen?
Dit zijn niet de gewone blauwe bosbessen, dacht ik.

Zijn ze eetbaar?

Zaadjes zijn alleszins goed opgekomen.
zaterdag 31 maart 2012 - 12:23
Hilde1741

Hilde1741

Die zaadjes komen van bij mij...en ja ze zijn eetbaar dacht ik. Ik kijk morgen de verpakking even na. Ik heb zelf nog geen tijd gehad om ze te zaaien en het zijn als ik me niet vergis eenjarigen, dus elk jaar te zaaien!
zondag 1 april 2012 - 23:27
Lorie

Lorie

Dank je Hilde.
Proberen zou ik zeggen, ze komen goed op zunne!

Ben benieuwd!
maandag 2 april 2012 - 20:56
Lorie

Lorie

Zou je ondertussen iets meer weten, Hilde?
Thx.
woensdag 2 mei 2012 - 15:26
Hilde1741

Hilde1741

Zeker eetbaar, maar niet te veel rauw van eten, uw darmkes zouden u niet dankbaar zijn. Ideaal voor in confituur.

Van op de site van Vreeken's zaden:
De donkerblauwe bessen, oorspronkelijk uit Mexico, worden ongeveer 1 cm in diameter. Een Solanum melanocerasum, denk ik, maar dan wel rauw perfect eetbaar. Wat zeg ik? Zoet, met een duidelijke dropsmaak! De makkelijke planten worden 140 cm hoog en breed, en dragen vanaf augustus volop trosjes waar je van kunt snoepen. Gekregen van een vriend met goede connecties in Latijns-Amerikaanse eettuinkringen. Wees niet te gretig met rauw eten, te veel bessen (meer dan 30) per dag lijkt me niet goed, het blijft een Solanum... Uiteraard heerlijk voor jam, dessertsaus e.d.
donderdag 3 mei 2012 - 12:25
Lorie

Lorie

Dank je Hilde!
vrijdag 4 mei 2012 - 19:38
Hilde1741

Hilde1741

Hoe doen de planten het intussen ??
woensdag 13 juni 2012 - 22:57

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon