menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aardbeienpraatje 2012

Ga naar meest recente reactie

GillesGarden

GillesGarden

Hallo iedereen.

Welkom terug bij aardbeienpraatje het leukste topic over aardbeien. Het aardbeienseizoen is nu officieel begonnen nu de lente is begonnen. ik ben gisteren om een aardbeientoren geweest en om 12 nieuwe plantjes. Het zijn 3 soorten Elsanta, Ostara en Lambada. Ik heb gehoord dat de Lambada mooie vruchten heeft en dat hij voor fijnproevers is gemaakt.

Dus dit jaar is het neiuwe topic geopent. Praat gezellig terug mee zoals vorig jaar. Geef terug leuke tips en weetjes. Dat kan voor iedereen altijd goed van pas komen. Ik heb er zin in!

Groetjes Gilles

PS: hier volgen mijn aardbeien.

Fruit

zaterdag 24 maart 2012 - 09:58
GillesGarden
zaterdag 24 maart 2012 - 10:00
GillesGarden

GillesGarden

Bloemetjes!!!

Fruit

zaterdag 24 maart 2012 - 10:02
GillesGarden
zaterdag 24 maart 2012 - 10:03
GillesGarden
zaterdag 24 maart 2012 - 10:03
GillesGarden

GillesGarden

Dit zijn mijn bakken van vorig jaar met nieuwe stekjes. Deze soort zijn ook elsanta's. Hier heb ik 3 bakken van

Fruit

zaterdag 24 maart 2012 - 10:04
GillesGarden

GillesGarden

En dan nog bloemetjes

Fruit

zaterdag 24 maart 2012 - 10:04
Gehenna

Gehenna

Hier staan aardbeien in de kweekbak. Geen idee welke soort, gekregen van de schoonzoon.
Meneer heeft een Ostara gekocht, in de hoop dat deze weet welk seizoen ze moet groeien. Heb er namelijk ene die in de winter bloeit en in de lente verdwijnt om in augustus terug te komen.
zaterdag 24 maart 2012 - 10:09
molleke32

Molleke32

hier heeft de ostara vorig jaar van mei tot oktober vruchten gegeven
zaterdag 24 maart 2012 - 12:43
Gehenna

Gehenna

Als het een warm najaar is heb ik ook een paar vruchten. In oktober
Maar het nieuwe plantje zal het wel goed doen.
zaterdag 24 maart 2012 - 12:59
krissie

Krissie

ostara is een doordrager , kan vruchten geven
tot aan de vorst .

Krissie
zaterdag 24 maart 2012 - 13:01
danny2

Danny2

En mijn kleindochter(3jaar) stond gisteren voor de rij aardbeien in de tuin.
En opa zijn er nu nog geen aardbeitjes, ik zei nee, we zullen nog effe moeten wachten....Heb je gisteren (ze bedoelde vorige week) ook al gezegd...en wanneer ga je die eraan maken?

Net naast de aardbeien had ik gisterenochtend gegraven....Dat is vieze aarde, die zal je nu moeten harken...en we zijn de grote en kleine hark gaan halen.
En zo komt die kleine wittekop mij regelmatig kontroleren en kommanderen.

groetjes danny

Fruit

zaterdag 24 maart 2012 - 18:28
GillesGarden

GillesGarden

Ik ga vandaag mijn andere potten met aardbeien vervangen van potgrond. Want die ligt nu zo vuil. Wat gaan jullie doen vandaag?
zondag 25 maart 2012 - 10:14
GillesGarden

GillesGarden

Heeft er iemand ook de soort Lambada. En weet iemand of die veel vruchten geeft. Want kvind niet zoveel over die soort

Groetjes
maandag 26 maart 2012 - 16:17
Sarah

Sarah

Ik heb ze voor het eerst. Het schijnt dat ze erg veel vruchten geven. Afwachten maar.
maandag 26 maart 2012 - 16:54
GillesGarden

GillesGarden

Ik hoop het ook da tik dit jaar een goed jaar zal hebben. Vorig jaar had ik maar 4 plantjes met uitlopers dit jaar erbij 20 en dan nog 12 bijgekocht. Dus hopelijk goe djaar. Afwachten he. Willen jullei foto van je aardbeien hier ook eens opzetten. Ben nieuwsgierig
maandag 26 maart 2012 - 17:14
GillesGarden

GillesGarden

Ik heb zojhuist gelezen dat je bij doordragers de eerste bloemen er meot van af halen. moet dit of mag dit??? En voorwat is dat nodig???
maandag 26 maart 2012 - 17:45
molleke32

Molleke32

ik doe dat nooit bij de ostara..
maandag 26 maart 2012 - 19:05
Riko

Riko

Ik doe ze er wel af. Dit omdat je hierna grotere vruchten krijgt.
maandag 26 maart 2012 - 20:11
danny2

Danny2

Ik haal ze er ook altijd af voor 15 mei, dit om je planten extra te laten groeien.

groetjes danny
maandag 26 maart 2012 - 20:16
Gehenna

Gehenna

Goede tip Danny
maandag 26 maart 2012 - 20:36
GillesGarden

GillesGarden

Hallo iedereen!

Hoe gaat het met jullei aardbeiplantjes??? Bij mij komen de eerste aardbeitjes tevoorschijn wel nog heel klein maar het is toch al een begin. Het zijn lamabada aardbeien die doorkomen. Komen er bij jullie ook al door??

Groetjes Gilles

Fruit

zondag 1 april 2012 - 15:07
GillesGarden
zondag 1 april 2012 - 15:08
GillesGarden

GillesGarden

En dan had ik nog een vraagje. Ze spreken nu van 's nachts nog altijd van vriezen. Kan dit kwaad dat mijn aardbeiplantjes dan buiten staan??? Nu zet ik ze altijd tegen de avond binnen en dan oevrdag terug buiten voor de zekerheid.

Fruit

zondag 1 april 2012 - 15:09
GillesGarden

GillesGarden

Hallo iedereen!
Hoe ziet het met jullie plantjes?? WIllen jullie wat foto's plaatsen??? Ik zet de mijne nu altijd 's avonds binnen en zet ze dan overdag terug buiten met deze koude vorst.
Groetjes Gilles
vrijdag 6 april 2012 - 18:31
annemiek123

Annemiek123

Ik heb de Ostara doordragers, en heb dit jaar isobuis om de rand van de bakken gedaan, zodat de stengels niet omknakken, hoop dat het werkt.

Fruit

zaterdag 7 april 2012 - 22:25
GillesGarden

GillesGarden

Leuk gedaan zo aan die muur. Komen er bij jou al bloemetjes op?
dinsdag 10 april 2012 - 11:32
annemiek123

Annemiek123

ja er zitten al een aantal bloemen in.
dinsdag 10 april 2012 - 12:42
GillesGarden

GillesGarden

Een aardbei van mij begint al wat rood te zien is dit normaal dat dat zo vroeg is???
donderdag 12 april 2012 - 10:41
Gehenna

Gehenna

De uitlopers van mijn 'zotte aardbei' hebben bloemen. En veel! (nu ni meer, eraf gehaald)
Gaat we dan toch eindelijk een Ostara hebben die weet welk seizoen we zijn
vrijdag 13 april 2012 - 12:06
Riko

Riko

Moeten de uitlopers bij Ostara en Elsanta worden verwijderd? De planten zijn dit jaar geplant.

vrijdag 4 mei 2012 - 13:38

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon