menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sinasappel bomen

Ga naar meest recente reactie

serena42

Serena42

Hallo
Ik heb in Spanje twee sinasappel boompjes staan, maar hebben gele vlekken op blad en bladval.
Ik hoorde pas dat deze fruitbomen meer ijzer moeten hebben????
Maar wat moet ik dan halen, is bloedmeel dan ook goed???
De gele plekjes weet ik bijna zeker dat het dopluis is en daar ben ik al mee bezig om die aan te pakken
Ik denk dat de grond daar ook erg kalkrijk is, wat schijnt niet goed is????
Ik wil echt dat ze weer goed gaan groeien....

Dus graag info dank
woensdag 28 december 2011 - 10:07
rubbyboy

Rubbyboy

hey,
ik heb ook gehoord dat bloedmeel goed werkt maar wat ook goed help is een paar roestige spijkers in de grond erbij steken.

Mvg,
Ruben
woensdag 28 december 2011 - 18:37
serena42

Serena42

ohhh zou dat ook echt werken Ruben??
Ik zat er toen wel aan te denken hahah, maar ik dacht ik zal wel gek wezen hahaha..
donderdag 29 december 2011 - 10:45
rubbyboy

Rubbyboy

ja hoor het schijnt echt goed te werken
donderdag 29 december 2011 - 19:04
ben45

Ben45

Serena,
De omstandigheden in Spanje zijn natuurlijk heel anders in vergelijking met de planten in pot in Nederland. Daar staan ze gewoon in kalkrijke grond. Hier hebben ze ook kalk nodig, al schrijven heel veel mensen dat kalk vermeden moet worden. Citrus verbruikt kalk om goed te groeien. Ze hebben het echt nodig!!!! In Spanje zullen ze het meestal gewoon uit de volle grond kunnen halen.
Een bemesting met redelijk hoog stikstofgehalte is aan te bevelen. Apart ijzer geven zou ik niet doen. Er zijn wel meststoffen met daarin een mix van de nodige sporenelementen die goed voldoen. Daar zit dan ook o.a. ijzer in. Succes.
Groetjes, Ben.
woensdag 4 januari 2012 - 23:31

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon