menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druiven in de serre

Ga naar meest recente reactie

biemar

Biemar

Ik was gisteren in een tuincentrum en zag er druivenplanten staan.

Ik bezit een serre (glas) voor vooral de teelt van tomaten, komkommer, meloentjes en paprika. Kan ik wil in deze serre ook twee druivenplanten zetten. Een die witte druiven geeft en een die blauwe druiven geeft.

Wat moet ik aan de grond veranderen in mijn serre om er druiven te zetten? Er is pas stalmest ingespit.
Kan ik met eerder genoemde groenten- en fruitsoort druiven zetten.
Welke varieteit zouden jullie me aanraden?
maandag 4 april 2011 - 13:58
jdcoster

Jdcoster

Tomaten en druiven zijn gevoelig aan dezelfde ziekten (meeldauw). Het is een beetje problemen zoeken eigenlijk.
De druiven moeten met hun takken ver verwijderd (min 30 cm) van het glas geleid worden. De meeste tomatenserres zijn daar te laag voor en hebben vaak ook nog onvoldoende verluchtingsramen.
Die verluchting, samen met het poederdroog houden van de bodem is zeer noodzakelijk bij druiven om de meeldauw te vermijden en dan weer minder goed voor de andere teelten.
Er bestaan ook prima rassen voor de buitenteelt. Ik zou daar eens mee proberen.
maandag 4 april 2011 - 17:23
biemar

Biemar

Dank u jdcoster,
Het was nog maar een ideetje. Voorlopig ga ik mijn druifjes nog maar even gaan kopen.
maandag 4 april 2011 - 21:55
jdcoster

Jdcoster

Echt geen belangstelling voor buitendruiven?
Ik heb twee planten Glorie van Boskoop staan en pluk daar soms tot bijna twee wasmanden druiven van... Deze druif is ook goed bestand tegen ziektes
maandag 4 april 2011 - 22:25
biemar

Biemar

Toch wel interesse, maar mijn buitentuin is nog niet in orde. We hebben deze vorig jaar volledig omgewoeld en ik ben nu net begonnen met het aanleggen van mijn moestuin. In de toekomst wil ik wel een hoekje reserveren! Misschien tegen mijn schutting bij de zithoek (als deze klaar is).
woensdag 6 april 2011 - 06:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon